توليد تله فيلم "الله مزار" در مراسمی با حضور مديركل صدا و سيمای استان خراسان شمالی، فرماندار شيروان و جمعی از مسئولان محلی در لوكيشن روستای دوين كليد زده شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مهدوی مدیركل مركز خراسان شمالی در این مراسم با بیان اینكه این تله فیلم به سفارش سیمای استان های سازمان صدا و سیما به مدت 90 دقیقه و در شهرستان شیروان در حال تولید است گفت: بخشی از هزینه های این پروژه از بودجه سازمان و بخشی دیگر با كمك مسئولان استانی و شهرستانی و شبكه اترك تهیه شده است.

وی با بیان اینكه این فیلم به آداب ، رسوم و مرام مردمان غیور كرمانج خطه خراسان شمالی می پردازد ابراز امیدواری كرد تله فیلم " الله مزار " تا پایان تیرماه برای پخش از شبكه های سراسری و سیمای شبكه استانی اترك آماده شود.

عباس صفایی فرماندار شهرستان شیروان نیز در این مراسم ضمن آرزوی توفیق برای دست اندركاران تولید این فیلم افزود: تولید تله فیلم " الله مزار " در شیروان رویداد فرهنگی بسیار خوبی برای این شهر به شمار می رود كه با همكاری شبكه اترك ، استانداری خراسان شمالی ، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ، دستگاههای فرهنگی شهرستان و اهالی خوب روستای دوین شیروان در حال تهیه است .

وی با اشاره به اینكه قشر عظیمی از اقوام كرمانج خراسان شمالی در شهرستان شیروان ساكن هستند و این قوم سالیان سال در كنار دیگر اقوام ترك و فارس منطقه به خوبی و آرامش و صمیمیت روزگار گذرانده اند گفت : پرداختن به رسم و رسومات و معرفی آداب و فرهنگ این مردمان كه با غنای فرهنگی خود توانسته اند شرایط زندگی خوبی را در این خطه مرزی سرزمین اسلامی به وجود آورند ، امری پسندیده است.

فرماندار شیروان به قرار گرفتن این شهر در مسیر دو قطب سیاحتی – زیارتی مشهد و شمال كشور اشاره كرد و افزود : با تولید این تله فیلم و هنرمندی نقش آفرینان و عوامل تولید این پروژه تلویزیونی ، ظرفیتهای فرهنگی ، اقلیمی و طبیعی شهرستان شیروان برای جذب گردشگران و علاقمندان به بوم شناسی این خطه از سرزمین ایران معرفی خواهد شد.

باقری نیكو كارگردان تله فیلم " الله مزار " نیز با اشاره به مضمون اجتماعیفیلم گفت: داستان تله فیلم " الله مزار "درباره لاله زن جوان كرمانج است كه برای اثبات بی گناهی پدر و برادری كه به اتهام قتل همسر او در زندان هستند ، به خانه پدری همسر مقتول خود می رود ، خانه ای كه اعضای آن برای اجرای حكم قصاص هم‌قسم شده و با برپایی كارگاه قالی بافی در پی تهیه پول برای اجرای حكم قصاص هستند ، ... لاله در خانه پدری همسرش پرده از راز قتل همسر خود بر می دارد و ... .

محمدباقر باقری نیكو بااعلام اینكه نویسندگی این پروژه نیز برعهده خودش بوده است گفت: هادی توحیدی بعنوان مجری طرح ؛ افشین علیزاده بعنوان مدیر فیلمبرداری ؛ معین نجاری ، علی محمدی ، حسین اسدی و محسن دبیریان بعنوان دستیاران فیلمبردار ؛ احمد اردلان بعنوان صدابردار از دیگر عوامل تولید تله فیلم " الله مزار " هستند .

وی با اعلام اینكه بیش از 40 نفر در این تله فیلم نقش آفرینی خواهند كرد و سعی شده از ظرفیتهای بازیگران شیروان استفاده شود افزود : تله فیلم " الله مزار " 10 بازیگر اصلی مطرح كشوری و استانی از جمله سحر سلیمانی ، رضا خدادادبیگی ، شرف النساء نیرومند ، فرزاد رمضانی و ... دارد و 9 نفر از بازیگران این پروژه تلویزیونی نیز از بازیگران مطرح بومی شهرستان شیروان هستند .


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار