اولین نشست جشنواره رنگ موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری نخستین جشنواره رنگ موسیقی با حضور "سید علی میرمحمدی" مدیر برگزاری، "میلاد عمران‌لو" سرپرست گروه آوازی تهران و "سینا ذکایی" سرپرست گروه ارکستر سازهای بادی تهران در تالار وحدت برگزار شد.
 
سید علی میر محمدی در ابتدا گفت: اولین جشنواره رنگ موسیقی در راستای برگزاری جشنواره‌های مستقل شرکت هامین مانند جشنواره سه گانه خلیج فارس قرار است هر ساله برگزار شود و رنگ‌های موسیقی در آن اجرا و به مخاطبان معرفی شود. از مزایای مهم این جشنواره اعتماد هنرمندان به فستیوال‌های مستقل است و نکته قابل توجه این است که جهت گیری‌های دولتی در آن هیچ دخالتی ندارد.
 
وی ادامه داد: در این راستا با گروه‌های مختلف مذاکراتی انجام شد که در نهایت در خدمت 5 گروه مشخص شده است اینگونه جشنواره هنوز هویت پیدا نکرده و تا بخواهد حمایت‌های خاصی صورت بگیرد موجب می‌شود که به یک یا دو دوره بسنده و متوقف شوند اولین دوره را بنا داشتیم حتما در تالار وحدت برگزار کنیم زیرا در حال حاضر سالنی که در شان اینگونه فستیوال‌ها باشد نداریم که متاسفانه به خاطر شرایط و قوانین تالار وحدت بعضی از رنگهای موسیقی را از دست دادیم.
 
میلاد عمران‌لو در ادامه نشست عنوان کرد: این اجرا که 18 خرداد انجام می‌شود ترکیبی از آلبوم‌های وکاپلا یک و دو است در این کنسرت طبق برنامه‌های قبل وحید تاج به عنوان تک خوان گروه را همراهی می‌کند.
 
سینا ذکایی درادامه نشست گفت: اجرای ما 19خرداد و تمدیدی از برنامه ای است که گروه در دی ماه در تالار وحدت اجرا رفت.

در فستیوال،منتخبی از برنامه های گذشته اجرا می شود و قطعه‌ای جدید برای ارائه نداریم. آثار منتخبی از بهترین های جاز و لاتین و قطعاتی از بورن اشتاین ، گلد من و جان ویلیامز‌و دیگر آهنگسازان مطرح موسیقی جهان است و در این اجرا هنرمندانی چون پیام رونق و بابک صفر نژاد مهمان گروه هستند.

سید علی میر محمدی درادامه این نشست عنوان کرد: اهداف ما حمایت از موسیقی نواحی بوده و است .علت انتخاب گروه "لیان" بحث رزومه و پژوهش است که این گروه در راستای موسیقی نواحی انجام داده است.

وی ادامه داد: درجشنواره رنگ موسیقی همسان بودن گروه‌ها با یکدیگر بسیار مهم است و اینکه گروه ها سطح بالایی داشته باشند حائز اهمیت است. انتخاب ما بر مبنای محدودیت و توانایی و ارتباط ما باگروه‌ها بود. درابتدا هر جشنواره نقاط ضعف بیشتر از نقاط قوتش است که ما سعی می کنیم در این جشنواره این گونه نباشد.

از دستاوردهای این جشنواره این است که گروه هایی اضافه شدند که در اجراهای دولتی محدودیت ندارند تا اهالی موسیقی به آنها اعتماد کنند و خارج از سیاست ها اجرا کنند. قرار گرفتن گروه‌های موسیقی درکنار هم می تواند جایگاه خوبی به جشنواره بدهد.

"میر محمدی" تصریح کرد: ما برای انتخاب گروه‌ها یک سری شرایط وقوانین داریم که یکی از آنها محبوبیت وشهرت است. پر بودن سالن را نمی‌توان دلیل محبوبیت یک گروه موسیقی دانست .

"میلاد عمران لو" درادامه نشست گفت: بخش اول اجرای ما بیشتر قطعات آلبوم " وکاپلا 1" و چند قطعه مستقل و خارج از آلبوم است ودر بخش دوم کاملاً آلبوم " وکاپلا 2" به همراه حرکات نمایشی اجرا می شود که در این آلبوم تمرکز گروه برروی موسیقی و فیلم بوده است.

"سید علی میر محمدی" درادامه این نشست عنوان کرد: بنده افتخار می کنم در کنار این گروه‌ها جشنواره را برگزار می کنم بهترین تعاملات صورت گرفته و ممنونم از اعتماد این گروه‌ها به شرکت "هامین" که حضور دارند و باید بگویم که آخرین مسئله ای که مطرح شد درباره همکاری بحث مالی بود.

" سینا ذکایی " در ادامه گفت: حاکمیت عرصه فرهنگ وهنر برخلاف آنچه که انتظار می رود متاسفانه حمایتی نمی‌کند. دوستان عرصه مدیریتی برخلاف آن چیزی که وانمود می شود حمایتی ندارند و باید گفت که حمایت‌ها از 1 سال پیش به قبل منسجم‌تر و بهتر بوده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار