اصفهان/

بومي سازي گرافيت مفتولي در فولادسازي و ريخته گري مداوم

کارشناس فرآيند فولادسازي و ريخته‌گري مداوم شرکت فولاد مبارکه اصفهان از بومي سازي گرافيت مفتولي در فولادسازي و ريخته گري مداوم در این شرکت خبر داد .

محمد علي توحيدي درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با اعلام اين خبر گفت: يکي از مزاياي واحد متالورژي ثانويه، امکان استفاده از فروآلياژ و مواد خاص بصورت واير يا مفتول مي‌باشد بدين ترتيب که مواد آلياژي بصورت پودر و يا سيم در داخل غلاف فولادي قرار مي‌گيرد و محتواي اين غلاف فولادي پس از وارد شدن به حمام مذاب، در آن حل مي‌شود.

وي با بيان اين مطلب که با استفاده از اين روش عنصر آلياژي بدون تماس با اتمسفر و سرباره، مستقيماً به عمق فولاد مذاب وارد شده وباعث جذب بهتر مي‌گردد، تصريح کرد: در اين صورت، افزايش بازده وزني ( yield) ماده و کاهش هزينة توليد را شاهد هستيم .

وی خاطر نشان کرد: يکي از موادي که به اين صورت معمولاً در کلية گريدهاي فولادي مصرف مي‌شود گرافيت است و مصرف ساليانة آن حدود 2000 تن مي‌باشد که در يک تلاش جمعي با همکاري گروه فني واحد متالورژي ثانويه و واحد خريد مواد اوليه و انرژي و يکي از تأمين‌کنندگان داخلي و با حمايت مديريت‌هاي مربوطه، اين ماده کاملاً بومي سازي گرديد و در آيندة نزديک واردات آن کاملاً متوقف خواهد شد. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.