عضو ستاد عالی قرآن گفت: با توجه به تبلیغات منفی که در مورد ایران و ایرانی ها وجود دارد متسابقین بعد از ورود به این کشور به تناقض میان دیده ها و شنیده های خود پی خواهند برد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران موسوی بلده درباره نقش مسابقات قرآن در وحدت امت اسلامی گفت: برای پاسخ به این سوال بهتر است با نگاه واقع گرایانه به مسابقات قرآن بنگریم و از فضای شعارگونه فاصله بگیریم. این مسابقات با وجود اینکه از گستردگی بالایی برخوردار است اما به اندازه‌ای نیست که بتواند در وحدت امت اسلامی اثر بگذارد. این ویژگی نه تنها در مورد مسابقات بین المللی قرآن ایران که در مورد مسابقات بین المللی قرآن سایر کشورها از جمله مالزی،عربستان، امارات و ... نیز صادق است.

وی افزود: هر ساله مسابقات بین المللی قرآن در کشور مالزی برگزار می شود اما چند درصد از ایرانیان از این مسابقات مطلع می شوند؟ با توجه به این موضوع مسابقات قرآن در کشورهای مختلف با وجود تمام گستردگی خود چطور می تواند در وحدت امت اسلامی اثربخش باشد؟

دکتر موسوی بلده ادامه داد: البته نباید نگاه بدبینانه به مسابقات داشته باشیم. واقعیت این است که مسابقات بین المللی قرآن در میان متسابقین تأثیرگذار خواهد بود. آنها بعد از مسابقات و بازگشت به وطن خود در مورد آن و کشوری که برگزار کننده مسابقات بود گفته های بسیاری برای خانواده و اطرافیان خود خواهند داشت و به نوعی می توانند پیام آور باشند، به ویژه در مورد مسابقات قرآن در ایران.
وی تصریح کرد: با توجه به تبلیغات منفی که در مورد ایران و ایرانی ها وجود دارد متسابقین بعد از ورود به این کشور و پی بردن به تناقض میان دیده ها و شنیده های خود، قطعاً جذب این کشور و مردمانش شده و برای دوستان و خانواده خود واقعیت را بازگو خواهند کرد.


برچسب ها: ستاد ، قرآن ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار