معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین همایش و افتتاحیه بازار فکری گفت: مقاله محوری در دانشگاه‌ها باید از بین برود که این نوعی تغییر ساختار در دانشگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه بازار دارایی فکری گفت: اگر منابع مالی را به پژوهشکده‌ها اختصاص دهیم، کاری اشتباه است و نتیجه‌ آن پژوهشکده‌های بزرگ با خرج‌های گزاف است.

وی با بیان اینکه چرا معاونت علمی نتوانسته و نمی‌تواند بیو تکنولوژی را معرفی کند تا جذب نخبگان بالا برود گفت: دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، معادن طلا هستند و می‌تواند تولید علمی کنند و تنها باید ساختارش عوض بشود و این بدان معناست که دانشگاه‌ها باید از مقاله محوری بیرون بیایند.

وی افزود: هدف اصلی معاونت علمی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که برای عملی سازی این هدف باید اتفاق فرنگی و تغییر دیدگاه و ساختار در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

بانک مفهوم دانش را نمی‌فهمند

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد کردیم چرا که مطرح کردن این موضوع با بانک‌ها بی فایده بوده است، به دلیل آنکه بانک مفهومی جز سود را نمی‌فهمد.

وی افزود: با ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی دانش ارزش گذاری می‌شود و در اینجاست که فرق بین نخبه و غیر نخبه مشخص می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: ما برای اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان باید ساختار‌مان را عوض کنیم، که یکی از اولویت‌های دولت هم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

ستاری افزود: ساختار‌های اقتصادی دولت جوابگو نیست و نمی‌تواند کشور را تحمل کند و باید از فروش فناوری‌ها در کشور استفاده کنیم و این موضوع تنها با حمایت از ثروت‌ها و سرمایه‌های انسانی میسر خواهد شد.

بورسیه ایده نخبگان را شاغل می‌کند

وی در پایان با اشاره بر موضوع بورس ایده گفت: بورس ایده در ابتدای راه است و باید از این طریق جایگاه اصلی آن در کشور مشخص شود تا در آینده شاهد اشتغال نخبگان شویم.

وی همچنین گفت: تنها با حذف مقررات دست و پا گیر می‌توان شاهد اتفاقات خوب برای نخبگان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار