سنندج/

رشد ۳ درصدی زایمان طبیعی در بیجار با اجرای طرح تحول نظام سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، زایمان طبیی در بیجار سه درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،،نبی‌الله مهدویان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از انها جلوگیری از فعالیت پزشکان دولتی در بخش خصوصی و همچنین پزشکان بخش خصوصی در بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای نیمه دوم سال جاری، پزشکان متخصصی که در این طرح عضویت داشته باشند حق ایجاد مطب را نخواهند داشت، گفت: تلاش برای ماندگاری پزشکان در بخش دولتی یکی از اهداف این طرح است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت اشاعه زایمان طبیعی را دنبال می‌کند، افزود: از زمان آغاز طرح از هر 3 یا 4 زایمان در بیجار 2.5 تا 3 مورد آنها طبیعی است.

مهدویان گسترش بخش هتلینگ بیمارستان در راستای تکریم شخصیت بیمار و همراهان را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: ایجاد شرایط مساعد برای بیمار نیز در این طرح پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، زایمان‌های طبیعی در قالب این طرح و به صورت رایگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح زایمان طبیی 3 درصد رشد را در پی داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ارائه کیف بهداشتی رایگان حاوی وسایل مورد نیاز بیمار را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که با آغاز طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان امام حسین (ع) اجرایی شده است.

مهدویان از تأمین تمام داروهای مورد نیاز بیماران بستری‌شده در این بیمارستان خبر داد و گفت: این کار با هدف ممانعت از به زحمت افتادن بیماران به منظور تهیه دارو در خارج از بیمارستان صورت گرفته است.

به گفته وی جلوگیری از اقدام خود بیمار برای انجام خدمات تشخیص درمانی را دیگر هدفی دانست که در اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیجار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زایمان ، بیجار ، سنندج ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.