نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تجهیز اراضی کشاورزی مازندران 400 میلیارد تومان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، حسین نیاز‌آذری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امام و مکتب امام یعنی مکتب استکبارستیزی، حامی ولایت فقیه و حفظ ارزش‌های نظام جمهوری است و آنچه امروز ما را استوار نگه داشته است، پیروی از مکتب امام و منویات رهبری است.

وی به مشکل آب مازندران اشاره کرد وگفت: برای حل مشکلات آب مازندران آبرسانی به شهرهای گروه الف در دستور کار قرار گرفت که برای این پروژه در بودجه سال گذشته 32 میلیارد و 700 میلیون تومان و در سال‌جاری نیز 40 میلیارد تومان اختصاص یافت.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه شهرهای گروه الف 600 لیتر در ثانیه مشکل کمبود آب دارند، تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه اضطراری به ظرفیت 300 لیتر در ثانیه برای این منظور عملیاتی شد.

نیاز آذری اذعان داشت: در سال 92 دولت برای تجهیز اراضی کشاورزی مبلغ 400 میلیارد تومان و برای مکانیزه کردن و تامین ادوات کشاورزی مبلغ 32 میلیارد تومان اختصاص داد.

وی از تصویب طرح صیانت از تالاب‌ها در مجلس خبر داد و گفت: طرح صیانت از آب و خاک در مجلس بررسی شد که در سطح کلان به آن پرداخته می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، موافقت احداث مجتمع فرهنگی ورزشی 12 هزار نفری در بابل اخذ شد، گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 10 هکتار در حیدرکلای بابل احداث می‌شود که ضمن اینکه به کمک خیران و سپاه استان طرح ساخت 28 سوله ورزشی در بابل در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد آب مازندران به مصرف کشاورزی و 10 درصد به مصرف آب شرب و صنعت می‌رسد، گفت: مازندران در مقایسه با استان‌های دیگر در احداث سد مورد نیاز، عقب‌تر بوده که در این راستا قرار است برای جبران کمبود آب بابل، احداث سد سجاد رود در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با اعلام اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بابل با سرمایه هنگفتی ساخته شده است ولی به دلیل کمبود اعتبار شبکه جمع‌آوری فاضلاب آن راکد مانده است، اذعان داشت: در لایحه بودجه سال 92 مبلغ 20 میلیارد تومان و در بودجه 93 تنها 5 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت که امیدواریم با عنایت وزارت نیرو و کمک بخش خصوصی این مهم انجام شود./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.