سفیر بلاروس در ایران از افزایش همکاری‌های سرمایه‌گذاری ایران و بلاروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، سفیر بلاروس در ایران در دیدار با فعالان اقتصادی استان زنجان، با بیان اینکه حجم مبادلات بازرگانی در سال گذشته میان ایران و بلاروس کاهش قابل ملاحظه ای داشته است گفت: اما همکاری‌های سرمایه‌گذاری به شدت افزایش داشته است.

ریباک با بیان اینکه تشدید تحریمها علیه ایران مبادلات تجاری میان دو کشور را کاهش داده است افزود: شکل گیری این مشکل تقصیر هیچ یک از طرفین نبود و امید است با توافق گروه 5+1 تحریم ها علیه ایران برداشته شده و این مشکل حل شود.

وی به حضور سرمایه گذاران ایرانی در بلاروس اشاره کرد و گفت: امروز پروژه‌های مهمی از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی در خاک بلاروس اجرایی می‌شود.

سفیر بلاروس در ایران ارزش کل پروژه هایی که توسط سرمایه گذاران جمهوری اسلامی در بلاروس اجرا می شود را نزدیک به یک میلیون دلار برشمرد.

ریباک ادامه داد :باید مشکلات موجود در عرصه اقتصادی میان دو کشور شناسایی و راهکار مناسب برای برطرف سازی آن ارائه شود تا بر اساس آن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و روسیه افزایش یابد.

وی  همچنین با اشاره به سابقه ارتباطات ديپلماتيك بلاروس با جمهوري اسلامي در ايران ادامه داد : برگزاري 11 اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي با ايران، چهار اجلاس كميسيون مشترك علوم و فناوري پيشرفته از جمله نتايج موثر ارتباط مناسب با كشور ايران محسوب مي شود.

سفیر بلاروس در ایران خاطر نشان کرد : دولت متبوعش همواره آماده است براي تجار، صنعتگران و فعالين اقتصادي در كشور تسهيلات لازم را فراهم آورده و مشوق هاي عملي را در اين خصوص عملياتي کند./ب

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.