معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : بخش خصوصی علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در اقتصاد دریایی دارد و اعتبارات دولتی این بخش نیز فقط در حوزه هایی که بخش خصوصی رغبت دارد هزینه می شود.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس علی جهاندیده در مراسم تودیع و معارفه مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی یکی از طرح های کلانی است که می توان آن را بدون هزینه دولتی و تنها با استفاده از توان بخش خصوصی احداث و تجهیز کرد.

عضو هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی گفت : در سطوح عالی مدیریتی همه مصمم هستند منویات رهبری درباره توسعه دریامحور را اجرایی کنند و با آگاهی نسبت به اشتغالزایی این بخش در صدد استفاده از همه ظرفیت های دریایی هستند.

وی افزود : واقعیت این است که تاکنون حق و سهم مردم از بندر و دریا ادا نشده و مدیریت این بخش می داند چه مقدار تکالیف انباشته در این حوزه دارد.

جهاندیده هرمزگان را از نظر اقتصادی و جغرافیایی مهم توصیف کرد و گفت : بر این اساس سعی شده از بهترین نیروی سازمان برای مدیریت بنادر و دریانوردی استان استفاده کند.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های کلان دولت برای توسعه سواحل مکران و بندر شهید بهشتی در چابهار گفت : انتظار می رود دولت به وعده های خود درباره تکمیل مرحله دوم و آغازمرحله سوم توسعه بندرشهید رجایی نیز توجه کند.

جادری افزود : از ظرفیت های بندر شهیدرجایی در توسعه و تجهیزات غفلت شده و مدیریت عالی استان با جدیت پیگیر تحول بندر شهید رجایی است.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن هرمزگان در جابجایی سالانه 40 میلیون تن کالا در سال گفت : متأسفانه هم اکنون تنها 14میلیون تن کالا در شبکه حمل و نقل ریلی استان جابجا می شود که باید از 26 میلیون تن ظرفیت رها شده برای انتقال کالا از مبدأ بندر شهید رجایی استفاده شود که تحقق آن مستلزم همکاری و برنامه ریزی مشترک بنادر و دریانوردی و راه آهن است.

نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : در 36سال گذشته با وجود تمام تلاش ها از ظرفیت های دریا غفلت شده و نگاه واقع بینانه و جامع و حتی آمار یکپارچه ای نیز درین باره وجود نداشته که اکنون با ورود و توجه مستقیم رهبری و رئیس جمهوری به موضوع بهره وری بیشتر از دریا امیدواری ها برای تغییر وضعیت افزایش یافته است.

منصور آرامی افزود : رهبر انقلاب بر اسکان بیشتر جمعیت در جزایر و سواحل تاکید کرده اند که تحقق آن ،مستلزم توجه جدی به زیرساختهاست.

عضو کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی از تلاش ها برای تشکیل کمیته تخصصی بنادر و دریانوردی در مجلس و فراکسیون صنایع دریایی در مجلس خبرداد.

در این مراسم ابراهیم ایدنی به عنوان مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان معرفی و از خدمات استیری قدردانی شد ./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.