هیئتی از سوریهای مقیم آمریکا ، فرانسه و بلژیک که دولت‌های این کشورها اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سفارتخانه‌های این کشور در واشنگتن ، ‌پاریس و بروکسل را ندادند وارد دمشق شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی خبری سوریه  الان ، هیئتی از سوریهای مقیم آمریکا ، فرانسه و بلژیک که دولت‌های این کشورها اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سفارتخانه‌های این کشور در واشنگتن ، ‌پاریس و بروکسل را ندادند امروز دوشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وارد دمشق شده‌اند. 

اعضای هیئت سوری تأکیدکردند پس از آنکه دولتهای فرانسه و بلژیک اجازه ندادند از حق دموکراتیک خود در شرکت در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند برای شرکت در انتخابات و اعلام حمایت از ارتش عربی سوریه به کشور بازگشته‌اند. 

اعضای این هیئت گفتند مقامات این دو کشور پس از آنکه فهمیدند آنها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به سوریه می روند بدون علت بلیت های رزرو شده و پروازها را لغو کردند.

عمران خطیب رئیس تشکل "سوریهای مقیم خارج به خاطر سوریه" گفت: دولت فرانسه نگذاشت ما از حق انتخاباتی خود استفاده کنیم ما نیزآنها را به چالش کشیدیم و به سوریه آمدیم تا در سرزمین خود و همراه ملت خود در انتخابات شرکت کنیم.

شماری از اعضای این هیئت نیز در این خصوص صحبت و  بر پافشاری خود برای شرکت در انتخابات تأکید کردند.

هیئت سازمان کمیته عربی آمریکایی دفاع از سوریه نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وارد دمشق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار