برای کاهش آمار کمبود ویتامین D در جامعه باید روغن یا نان را که همه افراد از آن مصرف می کنند، را با این ویتامین غنی کرد.

دکتر ربابه شیخ الاسلام مدیر موسسه تغذیه سلامت و توسعه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لبنیات به دلیل اینکه دارای مواد مغذی لازم و ضروری برای بدن هستند، باید از طرف دولت یارانه حمایت داشته باشد تا مردم بتوانند این ماده مغذی را مصرف کنند و از این طریق میزان ابتلا به "بیماری‌های پوکی استخوان" و "قلبی و عروقی" را که بخشی از آنها به دلیل کمبود Ca است را در کشور کاهش دهیم.

وی ادامه داد: برای تامین هزینه یارانه هم می‌توان مالیات مواد غذایی مضر بر سلامت را افزایش داد و درآمد ناشی از آن را برای غذاهای حامی سلامت یارانه کنیم.

شیخ الاسلام با بیان اینکه منبع کلسیم تنها لبنیات نیست، عنوان کرد: سبزیجات مختلف مثل خانواده کلم و کنجد هم منابع خوب کلسیم هستند که افراد می‌توانند با تنوع در سفره غذایی خود کلسیم مورد نیاز بدنشان را تامین کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که کمبود ویتامین D در افراد جامعه بسیار خطرناک است، عنوان کرد: منابع غذایی ویتامین D بسیار کم است و از لحاظ منابع غذایی این ویتامین مفید است. بنابر این می‌توان با غنی کردن روغن یا نان با ویتامین D که دو ماده غذایی پرمصرف در تمام خانواده ها هستند، کمبود ویتامین D را در افراد جامعه برطرف کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.