عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت بانک‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید حسین ذوالانوار در جمع نخبگان و متخصصان جوان پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس ادامه داد: استعداد شما نخبگان ودیعه الهی است که همراه با تلاش باعث تولید علم و دانش می‌شود که هم موجب تقرب به پروردگار و هم سرمایه‌ای برای خودتان و جامعه محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تقویت و توسعه مراکز دانش‌بنیان را یادآور شد و افزود: با توجه به آمادگی دیگر کشورها برای جذب شما و در عین حال پاره‌ای از محدودیت‌ها، همچنان با غیرت دینی و ملی فعالیت خود را استمرار می‌دهید که جای تقدیر دارد.

وی همچنین بر ضرورت فراهم شدن سازوکارهای لازم برای حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سیستم بانکی تاکید کرد.

در ادامه نماینده دیگر مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ظرفیت گسترده منابع انسانی و مادی فارس در سفر کمیسیون حمایت از تولید ملی به این استان مورد توجه است.

جعفر قادری ادامه داد: کارخانجات سیمان، صنایع تبدیلی لبنیات، شهرک‌های صنعتی، بسیج سازندگی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی امام، دارای ظرفیت‌های فراوان است که با برقراری ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان با این صنایع علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت تولید، فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم طرح‌های توجیهی شرکت‌های دانش‌بنیان را به صنایع فارس ارائه کنیم.

در این دیدار از شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید شد و علاوه بر آشنایی با فعالیت‌ها و کارکردهای این شرکت‌ها، مشکلات و چالش‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار در مورد واگذاری زمین برای ایجاد غرفه دائمی پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس در نمایشگاه بین‌المللی شیراز، پرداخت تسهیلات بانکی، تامین اعتبار به منظور تکمیل فازهای بعدی پردیس و ارتقای آن به پارک علم و فناوری قول مساعد پیگیری توسط نمایندگان مجلس داده شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ضرورت ، حمایت ، بانک ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.