اردبیل/

پرداخت 250 میلیارد ریال خسارت به باغداران مشگین‌شهری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پرداخت 250 میلیارد ریال غرامت به باغداران خسارت دیده استان اردبیل به ویژه شهرستان مشگین‌شهر به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اعلام این خبر نویدبخش اظهار داشت: با تلاش و همکاری کلیه عوامل دست‌اندرکار امیدواریم تا پایان خردادماه سال‌جاری غرامت کلیه باغداران خسارت دیده در مناطق مختلف استان اردبیل پرداخت شود.

وی گفت:‌ هر چند مبلغ پرداختی از طریق صندوق بیمه فقط شامل جبران بخشی از خسارت وارده است اما پرداخت به موقع آن حداقل می‌تواند در تأمین هزینه‌های باغات برای نگهداری به امید برداشت محصول مناسب در سال آینده مفید و مؤثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از باغات استان اردبیل به ویژه در مشگین‌شهر، کوثر و خلخال بر اثر سرمازدگی روزهای11 و 12 فروردین ماه امسال دچار خسارت شدند که برآورد نهایی از میزان خسارت نیز به همت کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام شده است.

سروی در ادامه افزود: به دنبال سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل و عنایت ویژه وزیر به باغداران زحمتکش از فردا پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی آغاز می‌شود که 9 هزار و 443 هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه بودند که برابر نظر کارشناسان بیش از هفت هزار و 500 هکتار از باغات یاد شده از سرمازدگی خسارت دیدند.

وی میزان پرداخت خسارت از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی به باغداران را بالغ بر 250 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.