اشرف غنی احمد زی حمله انتحاری به "عبدالله عبدالله" رقیب انتخاباتی خود را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، محکوم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اشرف غنی احمدزی کاندیدای دومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ساعتی پس از حمله انتحاری به عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی خود با محکوم کردن این اقدام تروریستی، گفت: دشمنان افغانستان تلاش می کنند با اینگونه اقدامات روند دمکراتیک را در کشور ما مختل کنند.
 
احمدزی با تاکید به اینکه مردم افغانستان هرگز مقابل این اخلال گران کوتاه نخواهند آمد، حضور گسترده مردم را در پای صندوق های رای عاملی برای شکست توطئه های دشمنان دانست.
 
دیروز (جمعه) بر اثر حمله یک مهاجم انتحاری با خودروی بمب گذاری شده در مسیر حرکت خودروی ˈعبدالله عبداللهˈ نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، 4 تن از جمله یکی از محافظان عبدالله کشته و شمار دیگری زخمی شدند.
 
این حمله انتحاری زمانی به وقوع پیوست که خودروی حامل عبدالله عبدالله از محل همایش تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در هتل ˈآریاناˈی کابل خارج و به سمت همایش تبلیغاتی دیگری در هتل اینتر کانتینانتال در حال حرکت بود.
 
بر اثر شدت انفجار خسارات مالی زیادی بر جای ماند و خودروهای حامل عبدالله عبدالله و محافظانش نیز به کلی تخریب شده است.
 
عبدالله لحظاتی پیش از این حمله انتحاری در همایش تبلیغاتی هتل اینترکنتینانتال حضور یافت و از سلامت خود خبر داد و اینگونه اقدامات دشمنان افغانستان را بی ثمر دانست.
 
ˈصادقی زاده نیلیˈ عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله به رسانه ها گفت: به مقام های بلند پایه تیم ˈاصلاحات و همگراییˈ به رهبری عبدالله عبدالله در این حمله تروریستی آسیبی نرسیده است.
 
نیروهای طالبان اخرا با انتشار بیانیه ای مردم افغانستان را تهدید کردند که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت نکنند.
 
دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حضور عبدالله عبدالله با 45 درصد آرا معادل دو میلیون 972 هزار و 141رای و ˈاشرف غنی احمد زیˈ با 31.6 درصد آرا معادل دو میلیون و 84 هزار و 547 رای به دور دوم کشیده شد.
 
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 24 خرداد با حضور دو نامزد پیشتاز در سراسر افغانستان برگزار خواهد شد.
 
اولین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با مشارکت حدود هفت میلیون نفر از 12 میلیون واجدین شرایط شرکت در انتخابات، برگزار شد.
 
میزان حضور مردان در این دور انتخابات 64 درصد و حضور زنان 36 درصد اعلام شد.
 
دور اول انتخابات افغانستان که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، موفقیتی بزرگ برای مشارکت سیاسی افغان ها در روند سیاسی کشورشان ارزیابی شده است.
/انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار