به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان این که در سیستم مدیریتی کشور ما دولتهای محلی از جایگاه واقعی که باید در آن قرار داشته باشند، برخوردار نیستند گفت: چیزی به نام واگذاری اختیارات به آنها وجود ندارد و از این رو در موضوعات شهری از جمله موضوع آلودگی هوا نیازمند تحقق مدیریت یکپارچه هستیم.
*مدیریت شهری توانایی مدیریت آلودگی هوا را داردمعاون شهردار تهران با اشاره به این که مدیریت یکپارچه باید با همدلی و هماهنگی تمام تلاش خود را به منظور خدمات رسانی به مردم به کار بگیرد، اظهار کرد: در چنین سیستمی که به آن «مدیریت جهادی» گفته میشود، تقابل جای خود را به تفاهم داده و همکاری در جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر، تنها ملاک عمل دستگاه های اجرایی است.
وی با بیان این که در صورت تحقق مدیریت یکپارچه، همان طور که شهردار محترم تهران نیز اعلام آمادگی فرمودند، مدیریت شهری توانایی پر نمودن خلاء موجود در مدیریت آلودگی هوا را دارد، اظهار کرد: بخشی از راه حل مشکل آلودگی هوا در حوزه سیاست گذاری و حرکت دستگاههای اجرای تنظیم میشود اما سهم عظیمی این راهکار به اجرای «مدیریت جهادی» در صحنه عمل باز میگردد.
تشکری هاشمی با اشاره به این که تلاش برای ساختن فضای همدلی و دوری گزینی از تقابل و چالش میان دستگاههای اجرایی در زمینه آلودگی هوا باید در رأس امور قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک شاهد این موضوع هستیم و در این زمینه توانستهایم همکاری مناسبی میان ارگانهای مربوطه برقرار ساخته و فضایی هماهنگ و همسو را ایجاد نماییم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان این که جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: کارخانههای تولید موتورسیکلتهای بنزینی باید هر چه زودتر زیرساختهای لازم را برای تولید موتورسیکلتهای برقی فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.
*سازندگان موتورسیکلت فرصت طلایی اقتصادی را از دست ندهندمعاون شهردار تهران با اشاره به این که به منظور ورود موتورسیکلتهای برقی به شبکه حمل و نقل شهری هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: صنعت گران داخلی و سازندگان موتورسیکلت باید این فرصت طلایی اقتصادی را از دست نداده و تمام تلاش خود را در این راستا معطوف نمایند.
وی با بیان این که هم زمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساختهای لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم نمود، تصریح کرد: این موتورسیکلتها با طی مسیری در حدود 60 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلت های برقی را فراهم خواهیم نمود.
مهندس تشکری هاشمی با اشاره به توجیه اقتصادی و اجتماعی و محاسن محیط زیستی موتورسیکلتهای برقی نسبت به موتورسیکلتهای بنزینی و هزینههای پایین تر و آلودگی بسیار کمتر برق در برابر بنزین، گفت: به منظور استقبال مردم از موتورسیکلتهای برقی باید تسهیلات کم بهره برای خریداران این گونه موتورسیکلتها در نظر گرفته شود.
وی در پایان با تأکید بر تولید روزافزون موتورسیکلت های بنزینی و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صدا توسط این موتورسیکلت ها، خاطرنشان کرد: کارخانه های تولید موتورسیکلت برای ایجاد آرامش و سلامت در جامعه باید در راستای تغییر رویکرد تولیدات خود قدم بر دارند و با بومی سازی این صنعت و نهادینه کردن آن در داخل، کاری کنند تا نیازمند واردات این محصول به داخل نباشیم.
انتهای پیام/