نایب رئیس انجمن مسلمانان برزیل گفت: جام‌جهانی فرصتی برای گسترش اسلام است که کشور ایران نمونه ای از یک تیم اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در شرایطی که زمانی به آغاز رقابت‌های جام‌جهانی باقی‌نمانده است، جامعه مسلمانان برزیل در تدارک میزبانی و خوش آمد گویی برای مسلمانانی است که از کشورهای اسلامی و سراسر جهان به این آوردگاه بزرگ می‌آیند.

علی حسین الزغبی نایب رئیس انجمن مسلمانان برزیل در این خصوص گفت: ما انتظار داریم که 50 هزار هوادار مسلمان برای حضور در جام‌جهانی به برزیل بیایند که بیش‌تر از ایران، نیجریه و الجزایر هستند، البته از کشورهای مانند آمریکا، انگلیس، مالزی و مناطق دیگر هم حضو می‌یابند.

ما شانس بسیار بزرگی را در خلال برگزاری این رقابت‌ها خواهیم داشت تا اسلام ویژگی‌ها خارق‌العاده این دین مبین را برای غیرمسلمان‌ها نیز بیان کنیم و به گسترش اسلام کمک کنیم.

شایان ذکر است، رقابت‌های جام‌جهانی از 12 ژوئن تا 13 جولای برای دومین بار به برزیل اختصاص یافته است.

الزغبی در ادامه افزود: ما در این مسابقات سعی می‌کنیم برخی از تبعیض‌ها و مواردی که به نادرست در خصوص دین مبین اسلام بیان شده است را برطرف کنیم.

لازم به ذکر است: گروه مسلمانان برزیل اعلام کردند برای رقابت‌های جام جهانی کتاب راهنمایی برای توریست‌های مسلمان به چاپ رسانده‌اند.

عنوان این کتاب که به «سلام»(Hello) لقب گرفته است، 65 هزار کپی خواهد داشت، این کتاب 32 صفحه‌ای را انجمن مسلمانان برزیل به چاپ رسانده‌اند که در طول رقابت‌ها در اختیار توریست‌های مسلمان قرار می‌گیرد.

الزغبی در این خصوص گفت: در این کتاب سعی کرده‌ایم در خصوص آدرس مراکز اسلامی، رستوران‌های حلال، نمازخانه‌ها و سرگرمی‌ها و تفریحات مسلمان‌ها اطلاع‌رسانی شده است، همچنین این انجمن کوشیده است نسخه نرم‌افزاری در همین خصوص قابلیت نصب بر روی تلفن همراه را داشته باشد نیز فراهم کند.

این انجمن برنامه‌ خاصی را نیز برای دیدار با 6 تیم مسلمان حاضر در این رقابت‌ها که یکی از آنها ایران است نیز دارد. چرا که جام جهانی با ماه مبارک رمضان تداخل پیدا کرده و این انجمن برنامه های خاصی برای این ماه خواهد داشت.

الزغبی در این خصوص گفت: ایران مثال خوبی است، فوتبال یک اشتیاق ملی است مانند چیزی که در برزیل است. 12 تلفن به صورت روزانه به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسه و پرتغالی پاسخگوی سوالات مسلمانان در جام جهانی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار