لابی های صهیونیست فعالیت های خود را از زمانی آغاز می کنند که نامزدی یا کاندیدایی هنوز برای حضور در انتخابات تصمیمی نگرفته است .

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛‌این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " فیلیپ گیرالدی " نوشت : سازمان های اصلی که فعالیت های لابی گری برای اسرائیل انجام می دهند در سطح جهان کاملا شناخته شده هستند : کمیته امور عمومی آمریکا _ اسرائیل (AIPAC) ، گروه ضدافترا (ADL) ، کمیته یهودیان آمریکا (AJC) ، کنفرانس روسای سازمان های بزرگ اتخاد میان یهودیان و مسیحیان برای اسرائیل (CUFI) .

تمامی این سازمان های بخوبی شناخته شده هستند و از بودجه های هنگفت و تعداد زیادی کارمند بهره می برند . این سازمان های در پیشبرد اهداف و منافع تل آویو تاثیر زیادی دارند چرا که دسترسی کافی به سیاستمداران و رسانه های جهانی داشته تا بتوانند دیدگاه های خود را به آنها ارائه دهند . 

نمایندگان این سازمان ها ، ملاقات کنندگان همیشگی و مرتب مقامات کاخ سفید هستند . بی شک آیپک قوی ترین لابی رژیم صهیونیستی در ایالات متحده است که تمرکز فعالیت آن بر روی مسائل مربوط به سیاست خارجی واشنگتن می باشد . 

در ادامه این مقاله آمده است : این سازمان های لابی گر همچنین اندیشکده ها و موسسات تحقیقاتی فراوانی را تاسیس کرده اند تا از این طریق نیز به توسعه و ارائه افکار و دیدگاه های احزاب اسرائیلی بپردازند . از جمله این اندیشکده ها می توان به بنیاد دفاع از دموکراسی ها ، کمیته امور اضطراری برای اسرائیل ، موسسه سرمایه گذاری آمریکا ، موسسه هودسن ، موسسه واشنگتن و بروکینز در سیاست شرق نزدیک اشاره کرد . 

اخیرا گزارشی در نشریه "نشنال اینترست"‌ با عنوان "چرا اسرائیل از ایران هسته ای می هراسد ؟ " به قلم دو صهیونیست که با کابینه این رژیم نیز روابطی دارند منتشر گردید که در آن نشان داده شده که نمایندگان و سخنگویان رژیم صهیونیستی تا چه حد به رسانه ها و سیاسستمداران برای تلقین دیدگاه های خود دسترسی دارند . 

در کنار سیاستمداران رسانه های وابسته دولتی نیز بطور مستمر به اجرای دستوراتی از سوی لابی های اسرائیلی می پردازند که در راستای تحقق اهداف و منافع رژیم صهیونیستی می باشد . سفرای اسرائیلی بوط مداوم مقالاتی برای برخی نشریات از جمله واشنگتن پست و نیویورک تایمز می نویسند . روزنامه یا نشریاتی که بطور برجسته تری از اسرائیل حمایت می کنند می توان به واشنگتن پست ، وال استریت ژورنال ، نشریات رابرت مرداک و نشریاتی وابسته به "مورتایمر زوکرمن " از جمله یو "اس نیوز" و "ورد ریپورت " اشاره کرد . 

در انتهای این مقاله آمده است : دوستان اسرائیل کنگره آمریکا را اهرمی مناسب و کارآمد برای حفظ رابطه دوستانه میان واشنگتن و تل آویو شناسایی کرده اند . با این حال کاخ سفید که اسرائیل را دوست و هم پیمان شماره یک خود می داند طی ماه های اخیر به شرت از سوی تل آویو مورد جاسوسی قرار گرفته است . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار