رای الیوم نوشت: هیلاری کلینتون جنایتکار جنگی است ومعذرت خواهی وی پس از این همه ویرانی در عراق و اعمال بدترین نوع شکنجه‌ها در زندان ابوغریب، نباید مورد پذیرش عرب‌ها و مسلمانان قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه رای الیوم چاپ لندن در سرمقاله امروز خود در نسخه اینترنتی این روزنامه، با اشاره به اذعان هیلاری  کلینتون به اشتباهاتش در تایید جنگ آمریکا علیه عراق، نوشت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا با انتشار کتاب خاطرات خود که در برگیرنده فعالیت هایش در زمان عضویت وی در مجلس سنای آمریکا و همچنین وزیر خارجه دولت اوباما تا زمان استعفایش است، کار تبلیغات را برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آغاز می‌کند.

نویسنده این سرمقاله افزود: در این خاطرات، مسائل زیاد و مهمی آمده است که به منطقه خاورمیانه و جنگ‌های روی داده در آن مربوط می‌شود.

نکته نخست، عذرخواهی وی از موافقت با جنگ آمریکا علیه عراق و اشغال این کشور در سال 2003 بود که وی در آن زمان به عنوان عضو مجلس سنای ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کرد.

نکته دوم، افشاگری وی در زمینه اختلافاتش با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در زمینه تجهیز مخالفان سوریه به سلاح‌های پیشرفته است به طوری که تاکید کرد وی موافق مسلح کردن مخالفان بوده اما به تصمیم اوباما با وجود اینکه در این زمینه با وی به دلایل امنیتی، اختلاف داشته، احترام گذاشته است.

نویسنده در ادامه می‌افزاید: حال ما نمی‌دانیم که آیا خانم کلینتون در صورتی که نتایج این حمله (حمله به عراق)،درست بر اساس برنامه ریزیهای دولت جرج بوش و منطبق با آن بود، باز هم معذرت خواهی می‌کرد؟..به عبارت دیگر اگر این حمله با مقاومت شدید مردم عراق روبرور وبه کشته شدن پنج هزار و زخمی شدن سی هزار سرباز آمریکایی منجر نمی‌شد،و خسارت بین سه تا پنج ترلیون دلاری به مالیات دهندگان آمریکایی وارد نمی‌کرد آیا باز هم وی لب به عذرخواهی می‌گشود؟

در ادامه سرمقاله رای الیوم آمده است: قطعا خانم کلینتون عذرخواهی نمی‌کرد و همانطور که در کتابش اذعان کرده، نمی‌گفته که موضعش در این زمینه اشتباه بوده، بلکه در تبلیغات انتخاباتی آینده خود به این موضع گیری افتخار می‌کرد و از آن به عنوان برگ برنده‌ای برای خود به منظور به دست آوردن آرای بیشتر وبالابردن شانس پیروزی خود در انتخابات آینده استفاده می‌کرد.

نویسنده در ادامه افزود: اگر هیلاری کلینتون لب به یک عذرخواهی دیگر در آینده آن هم در مقابل باراک اوباما بگشاید،ما تعجب نخواهیم کرد. عذرخواهی و اذعان به اینکه موضع وی(اوباما) در وارد نکردن کشورش در باتلاق خونین سوریه و تن ندادن به فشارها برای حمله نظامی مانند اقدامات جرج بوش پسر رئیس جمهور  سابق امریکا، موضعی منطقی و حکیمانه بوده است چرا که یک چنین دخالت‌هایی در صورت وقوع، کاملا نتیجه معکوس خواهد داد مانند آنچه را که به عنوان مثال، در لیبی روی داده است.

در ادامه سرمقاله آمده است: مقاومت و ایستادگی عربی و اسلامی مسلحانه بود که نیروهای آمریکایی را شکست داده و آنها را به فرار از عراق مجبور کرد و در آینده بسیار نزدیک در افغانستان نیز همین گونه خواهد شد؛ نیروهایی که بسیار مسلح و آموزش دیده بودند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها ، موشک‌ها، هواپیماها و تانک‌ها را در اختیار داشتند اما اراده، قوی تر از هر سلاحی است و تضمین کننده اصلی پیروزی در هر نبردی طولاتی یا کوتاه مدت خواهد بود.

نویسنده در ادامه تاکید کرد : معذرت خواهی خانم کلینتون پس از این همه ویرانی در عراق و شهادت بیش از یک میلیون نفر از بهترین فرزندان این سرزمین و نابودی ارتش و زیر ساخت های این کشور، واعمال بدترین نوع شکنجه ها در زندان ابوغریب، نباید مورد پذیرش و قبول ما به عنوان عربها و مسلمانان قرار گیرد برای اینکه هر کسی که این جنگ را تایید و حمایت کرد یا در ان مشارکت داشته، او جنایتکار جنگی است و باید به این اتهام محاکمه شود و به مجازاتی که مستحق آن است، برسد.

نویسنده تاکید کرد: خانم کلینتون جنایتکار جنگی است نه فقط به خاطر اینکه از جنگ علیه عراق آن هم بر پایه اکاذیب، موافقت کرد بلکه بخاطر اینکه وی از جنگ اسرائیل علیه باریکه غزه در سال دو هزار و هشت و قبل از آن تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان در سال دو هزار و شش حمایت و طرفداری کرده  و در طول تصدی پست وزارت خارجه خود در آمریکا،‌ در جبهه تجاوز اسرائیل علیه ملت های عربی قرار گرفته است .

در پایان این سرمقاله آمده است : توبه جنایتکاران جنگی و عذرخواهی آنان از جنایت‌هایشان، تاییدی بر درست و اخلاقی بودن مواضع همه کسانی است که با این جنگ‌های آنان مخالفت کردند و در جبهه مقابل، رویاروی نیروهای اشغالگر سرزمین‌های عربی و اسلامی ما قرار گرفتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار