وزیر کشور گفت: کمیته‌ای در استانداری تهران مسئول رسیدگی به حوادث و اتفاقات مربوط به طوفان این شهر شده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای عالی مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جلسه اولین جلسه شورا در سال 93 بود گفت: در این جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران کشور حضور داشتند.  
 
وی افزود: با توجه به شرایطی که ما در آن قرار داریم، لازم بود مطالعات و بازنگری در برخی از موارد صورت گیرد تا ما بتوانیم قوی‌تر به کار خود ادامه دهیم.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه متأسفانه ما در فصل زمستان با سرمازدگی روبرو بودیم خاطر نشان کرد: در بهار امسال نیز سیل‌های متعددی رخ داد که این موضوع سبب شد ستاد، آنها را مورد بررسی قرار دهد. 

وی با بیان اینکه مدیریت در حوزه آب باید به صورت جدی پیگیری شود گفت: متأسفانه کماکان میزان مصرف آب از مقدار ذخیره آن بیشتر است و حدود 12 شهر ما مشکلات مصرف آب را دارند.
 
رحمانی فضلی افزود: ما در حوزه کشاورزی نیز با مشکلاتی روبرو هستیم لذا لازم است که پیشنهادات و نظرات لازم در این باره را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه بایستی تأمین اعتبارات لازم برای مواقع بحرانی در کشور در نظر گرفته شود اظهار داشت: الحمدلله در جلسه امروز این موضوع مورد بحث قرار گرفت و این موضوع به یک کمیته چند جانبه از استانداران و وزرای مربوطه و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی وزارت کشور ارجاع داده شد که قرار شد ظرف 2 هفته نتایج آن آماده و به دولت ارسال شود.  
 
وی تصریح کرد: در جلسه امروز این تصمیم اتخاد شد که  کمیته‌هایی تشکیل شود تا در مواقع بحرانی کشور دچار مشکل نشویم. 

رحمانی فضلی با بیان اینکه مسئله تأمین اعتبارات به دولت مربوط است تصریح کرد: درباره اتفاقاتی که در توفان تهران رخ داد هنوز به یک جمع‌بندی کامل دست پیدا نکرده‌ایم استانداری تهران مجبور شده که در یک جلسه طرفین موضوع را در قضیه توفان گرد هم آورد و این موضوع را با توجه به مستندات و نظرات مورد برسی قرار دهد. 

وی اظهار داشت: بعد از اینکه این کمیته به جمع بندی برسد ما در این باره عمل خواهیم کرد. 

رحمانی فضلی گفت: کارشناسان هواشناسی ما براین باور بودند که در قضیه توفان تهران آن را از قبل پیش‌بینی کرده بودند اما بنده اعتقاد دارم که باید در این باره یک کار کارشناسی دقیق صورت گیرد و بنده نیز اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این قضیه است و وزارت کشور نیز در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد کرد.  
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه سازمان هواشناسی اعلام کرده است که این توفان‌های محلی قابل پیبش بینی نیست اظهار داشت: درباره این مسائل کارشناسان مربوطه باید بررسی کنند.
 
رحمانی فضلی درباره سیلاب‌های رخ داده در شمال کشور گفت: این موضوع را در استان‌های گلستان و مازندران داشته‌ایم که ما نمایندگان خود را به آنجا فرستاده‌ایم و برآورد خسارت‌های اولیه نیز صورت گرفته که آن را به دولت ارائه کرده‌ایم و انشاءالله در جلسات رسیدگی خواهد شد.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: پس از اینکه این ایرادات و مشکلات مشخص شود درباره بهبود وضعیت این مناطق تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مشکلات ، دقیق ، مطالعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار