نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : قیمت گذاری شیر در کشور منصفانه نیست و بزرگترین چالش دامداران، بحث قیمت گذاری شیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از روند فرآیند تولید شیر در کارخانه شیر پگاه کرمان و طرح توسعه این کارخانه با اشاره به اینکه شیر جزو کالاهای اساسی و از مایحتاج اصلی مردم است، گفت: اگر از صنعت شیر حمایت جدی نشود، این صنعت در آینده دچار مشکل خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه به حجم زیادی از سرمایه گذاری در این صنعت نیازمندیم ، افزود: جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با این موضوع وبه منظور بررسی مشکلات صنعت شیر برگزار شده است و پیگیر هستیم.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی دلیل کاهش تولید شیر در کشور و صادرات محصولات لبنی خبر داد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصرف شیر و مواد لبنی می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند،گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی کاهش مصرف را در کشور بوجود می آورد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر قابل قبول نیست، افزود: هزینه های بهداشت و درمان ناشی از استفاده نکردن از شیر در آینده بسیار جبران ناپذیر است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید شیر در کشور با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، بسیار خوب است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمندیم که فضای حمایتی از صنعت شیر در استان را تقویت کنیم، گفت: ایجاد یک مجموعه بزرگ پرورش دام برای تامین شیر مورد نیاز کارخانه شیر پگاه کرمان ضروری است و در این ارتباط برنامه ریزی تشکیل جلسه مشترکی با وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان مربوط انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه هم افزایی بین مجموعه های اداری و صنعتی در استان باید تقویت شود، افزود: استفاده از محصولات واحدهای تولیدی در استان علاوه بر اینکه به تولید و سرمایه گذاری در استان کمک می کند و چرخه جریان اقتصادی را به گردش در می آورد، به بسیاری از هزینه های حمل و نقل و سفارشها کمک می کند./ش/ن


برچسب ها: قیمت ، شیر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.