متاسفانه مصرف دارو در کشور بسیار بالاست به گونه‌ای که هر ایرانی سالانه بیش از 400 قلم دارو مصرف می‌کند و این معظل به علت تجویز بی‌رویه دارو از سوی پزشکان و فرهنگ غلط استفاده از آن می‌باشد.

احمد‌ آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ غلط استفاده از دارو در کشور جا افتاده است و اکنون شاهد مصرف سالانه 400 قلم دارو توسط هر ایرانی هستیم مشکلی که از سوی پزشک و بیمار رخ می‌دهد و منجر به تداخلات دارویی و مقاومت دارویی فراوان می‌شود.

وی گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد چیزی به نام سیستم احیای دارو در کشور نداریم و داروهای تاریخ مصرف گذشته و یا نگذشته توسط بیماران باید دور ریخته شوند و هیچ چرخه‌ای برای بازگرداندن دارو حتی به صورت رایگان در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کم تجویزی و مناسب تجویزی در بین پزشکان جایی ندارد خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که بیماران هم به پزشکی که داروی کمتری تجویز می‌کند اعتماد ندارند و علاقمندند در هر ویزیت یک بسته پر از انواع دارو دریافت کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه دیده می‌شود قبل از اثبات عفونی بودن بیماری حتی تجویز آنتی بیوتیک داده می‌شود که داروهای نسل سوم و بالاتر نیز به راحتی برای کودکان نسخه پیچیده می‌شود و منجر به بروز پدیده تاسف‌بار مقاومت دارویی در کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.