دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: به زودی در مجلس شاهد اصلاح برخی قوانین و تدوین و تصویب آنها در راستای اجرای سیاستهای کلی جمعیت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس د رخصوص سیاستهای کلی جمعیت گفت: یکی از عناوین مورد توجه سیاست گذاران و ضعیت جمعیت در آینده است. جمعیت ما نیز در حال حاضر دچار برخی آسیب‌ها همچون نرخ باروری کمتر از حد جانشینی، تراکم جمعیت و مشکلات محیط زیستی شده که ممکن است در آینده مشکل ساز شود.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی موضوع جمعیت را یکی از مسائل اساسی کشور دانست و گفت: مسلما ادامه  چنین روندی مشکلات جدی را در توسعه منابع فیزیکی، قدرت امنیتی، چالش های سیاسی به وجود خواهد آورد که به این منظور سیاست گذاران عالی کشور با توجه به این موضوع مباحثی را مطرح نموده و مقام معظم رهبری نیز در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرده اند.

دکتر قاضی زاده هاشمی، با اشاره به اینکه به زودی در مجلس شاهد اصلاح برخی قوانین و تدوین و تصویب آنها در راستای اجرای سیاست‌های یاد شده خواهیم بود، توضیح داد: حذف سیاست های کنترل جمعیت امکان پذیر نیست و جامعه پزشکی وظیفه دارد شرایط یک بارداری ایمن را فراهم نماید.

وی با تاکید بر اینکه نگران تاخیر در اجرای سیاست‌های جمعیتی هستیم، گفت: هم اکنون میانگین هرم سنی ما به حدود 30 سال نزدیک می‌شود. جامعه پزشکی معتقد است نرخ باروری سالم حداقل باید بین 18 تا 35 سال باشد در غیر اینصورت بارداری، پرخطر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار