معاون استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با سرپرست کنسولگری افغانستان گفت: آمادگی داریم که ظرفیت صادرات برق به افغانستان را افزایش داده و در صورت اعلام نیاز برای صادرات سوخت نیز همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی‌اصغر جمشیدنژاد در این دیدار ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت سرکنسول افغانستان در ایران و همچنین حادته دلخراش رانش زمین در این کشور افزود: مرز مشترک طولانی و فرهنگ دیرینه دوستی و همسایگی این دوکشور ایجاب می‌کند که ارتباطات فی مابین به صورت گسترده‌تر و پایدارتر تقویت شود.

وی ادامه داد: طی تفاهمنامه‌ای که در سال 1392 بین استاندار وقت سیستان و بلوچستان و والی ایالت نیمروز امضا شد، در نظر داریم برای تقویت همکاری‌ها جلسات و دیدارهای بیشتری با مسئولان ذی‌ربط دو کشور برگزار کنیم که از مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید ما مباحث فرهنگی در سطح آموزش عالی و نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخش مهم دیگر فعالیت‌های اقتصادی است که نباید به حجم کم آن قانع بوده و باید ظرفیت‌ها را افزایش و تسهیلات و امکاناتی که در مرزها وجود دارد را توسعه بخشیم.

جمشیدنژاد ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دولت اسلامی افغانستان در بحث احداث پل دوم میلک، گفت: انتظار داریم که در هر دو طرف مرز شاهد فعالیت پویا و پایداراقتصادی در قالب بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی مصوب باشیم و فعالیت سالم اقتصادی با دارا بودن تمامی مدارک و مجوزها حمایت می‌شود./س

   


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.