علیرضا دبیر در بازدید از پادگان جی ضمن تشکر از زحمات شهرداری تهران اظهار داشت: طرح آزادسازی پادگان جی، مناطق 9 و 10 شهرداری تهران را با تحول بزرگی روبه رو خواهد ساخت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران امروز در بازدیدی 6 ساعته از پروژه‌های منطقه 9 شهرداری تهران دیدن کردند.

دکتر دبیر و دکتر صابری رئیس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه با همراهی دکتر سیدعلی حسینی شهردار منطقه 9، قائم مقام، معاونین و کارشناسان کمیسیون، پیشرفت پروژه‌های سوله مدیریت بحران، مجموعه فرهنگی ورزشی شهید دستغیب، مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر، پادگان جی و ادامه بزرگراه یادگام امام(ره) در محدوده منطقه 9، سرای محله امام زاده عبدالله، آستانه امام زاده عبدالله، پایانه شمشیری، گرمخانه منطقه 9، مجموعه فرهنگی ورزشی مهرآباد و ... را از نزدیک بررسی کردند.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در بازدید از پادگان جی ضمن تشکر از زحمات شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری تهران باید هر چه سریعتر فضای پادگان را برای استفاده مردم آماده کند و دسترسی های مناسبی را برای ورود مردم منطقه به فضای سبز، ایجاد کند.

دبیر با تاکید بر ضرورت استفاده از روش‌های سریع و کم هزینه برای اجرای پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره)، از کارشناسان کمیسیون خواست بر روند اجرای دقیق نقشه ها نظارت داشته باشند.
وی افزود: ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) تا میدان حق شناس، باید در برنامه سال 94 قرار گیرد تا حجم ترافیک مناطق 9 و 10 کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین دقیق بودن برآورد هزینه‌ها را ضروری دانست و گفت: تخصیص بودجه در بخش نگهداشت باید با توجه بیشتری صورت گیرد.

دبیر در ادامه این بازدید در نشستی با مدیران و معاونین شهرداری منطقه 9 اظهار داشت: معاونت برنامه‌ریزی، ستون و رکن منطقه است و اگر برنامه‌ریزی به دقت انجام شود هیچ پروژه فاقدی تعریف نخواهد شد.

وی در خصوص پروژه‌های فرامنطقه ای میدان آزادی، توسعه امام زاده عبدالله، ادامه یادگار امام (ره)، تقاطع استاد معین-پادگان جی و استاد معین اکبری بیان داشت: کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه به طور مرتب در منطقه حضور دارند و کمیسیون هم تا پایان سال برای پیگیری پروژه‌های مهم منطقه حداقل یک بار دیگر در منطقه 9 حضور خواهد داشت.

در پایان مشکلات منطقه از جمله کمبود بودجه جاری منطقه با توجه به برگزاری مناسبت‌های ملی، افتتاح پروژه‌های شاخص سرمایه‌ای، تحمیل هزینه‌های سنگین بر دوش منطقه به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه مثل ورود سیل به مترو، کمبود بودجه نگهداشت در حوزه اجتماعی و فرهنگی به دلیل تفاوت‌های بافت فرهنگی منطقه، کمبود بودجه به منظور تملک سرای محلات و ... به همراه لیست مشکلات اجرایی در این جلسه تشریح شد و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جمع بندی نهایی عنوان کرد: من معتقدم نظارت باید همراه با هدایت و حمایت باشد. ما در موضوع نظارت ضمن اینکه باید دقیق عمل کنیم؛ نباید به دنبال مچ گیری باشیم، بلکه باید دستگیر باشیم.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت توسعه محلات گفت: توسعه محلات باید بر اساس برنامه 5 ساله انجام شود. چرا که برنامه 5 ساله خط قرمز شورای شهر است.

به گفته دبیر اگر شان، جایگاه و قدرت لازم در معاونت برنامه ریزی در منطقه حفظ شود؛ هیچ پروژه فاقد و مازادی در مناطق اجرا نمی شود. وی تصریح کرد: در پروژه هایی که شورا به شهرداری اجازه برون سپاری می دهد باید این کار انجام شود تا از پتانسیل بخش خصوصی هم استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار