آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد باید بیش از 48 تریلیون دلار در بخش انرژی تا سال 2035 سرمایه گذاری شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به منظور برآورد نیازهای رو به افزایش انرژی در جهان، باید بیش از 48 تریلیون دلار در بخش انرژی تا سال 2035 سرمایه گذاری شود.

این سازمان گفت: در هر سال باید 2 تریلیون دلار صرف بهره وری در انرژی، توسعه و حفظ منابع انرژی در طول این دوره سرمایه گذاری شود.

با توجه به گزارش این سازمان، در حدود نیمی از این پول در انرژی در استخراج، پالایش و حمل و نقل سوخت های فسیلی صرف خواهد شود و باقی مانده آن نیز برای پیدا کردن منابع جدید برای پاسخگویی به افزایش تقاضای جهانی است.

آژانس انرژی همچنین گفت : هزینه استخراج نفت و گاز در سراسر جهان با 25 درصد رشد به 850 میلیارد دلار تا  سال 2035 خواهد رسید.

علاوه بر این، این سازمان هشدار داد که اروپا انگیزه کافی را به شرکت های انرژی و دیگر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در نیروگاه های برق جدید ارائه نمی‌دهد.

این سازمان در ادامه افزود: اگر این وضعیت ادامه یابد، سیستم برق اروپا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، این گزارش هشدار می‌دهد که گسترش بازار گاز جهانی، به دلیل بهبود در روش استخراج غیر متعارف مانند استخراج گاز شیل، قیمت‌ها را به دلیل حمل و نقل بالا و هزینه‌های زیرساخت کاهش نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار