تصويربرداری مرحله جديد "مستند ايران" به مدت يك ماه در يكی از گرم‌ترين مناطق كره زمين پيگيری شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ حمید مجتهدی، سازنده‌ی «مستند ایران» كه پس از حدود یك سال توقف، تصویربرداری مجموعه مستند ایران را از سر گرفته است، درخصوص حضور تیم «مستند ایران» در دشت لوت گفت: در سخت‌ترین و گرم‌ترین شرایط كره زمین از جمله دشت لوت و منطقه گندم بریان حاضر شدیم. همچنین دشت لوت، چاله بزرگ رود شور‌، كلوت‌ها‌، جنگل نبكاه‌، ریگ‌های یلان‌، شهداد‌، قبرستان پنج هزار ساله، نخلستان خرما از جمله مناطقی بودند كه تصویربرداری زمینی آنها با وجود گرمای شدید و دمای بین 60 تا 65 درجه به اتمام رسید.

حمید مجتهدی درخصوص حضورش در منطقه گندم بریان كه درجه حرارت مابین 60 تا 65 درجه را تجربه كرده است،‌ اظهار داشت: حضورمان در این منطقه جزو یكی از سخت‌ترین و گرم‌ترین شرایط كره زمین بود كه ما در آن با دمای 60 تا 65 درجه در اردیبهشت ماه تصویربرداری زمینی را كه در حد سوزاندن بود‌، به اتمام رساندیم .

او با اشاره به اینكه سال 87 تصویربرداری هوایی مربوط به این مناطق به سرانجام رسیده بود‌، توضیح داد: تصویربرداری زمینی این مناطق نیز یك ماه به طول انجامید.

سازنده «مستند ایران» در عین حال از آغاز تصویربرداری هوایی استان تهران، كهكلویه و بویراحمد‌، چهار محال بختیاری از هفته آینده نیز خبر داد.

ساخت مستند ایران از سال 1379 به كارگردانی حمید مجتهدی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. این مستند تاكنون توانسته 11 استان كشور را در قالب تصویر ثبت كند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار