مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر از برگزاری هشتمین جشنواره گل محمدی در لاله زار کرمان خبر داد.

حمید رضا ارجمند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه این جشنواره در روز جمعه ، 30 خرداد جاری در سایت گردشگری لاله زار بردسیر برگزار می شود ، گفت: جشنواره گل محمدی لاله زار با برنامه ها و مسابقات مختلف از جمله: بازارچه عرضه محصولات دامی و کشاورزی، احداث غرفه های صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان ، کوچ و عروسی نمادین عشایر، برپایی سیاه ‌چادر، ورزشهای زورخانه ای و قایق سواری همراه است.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار از سوی فرمانداری شهرستان بردسیر ، این مراسم با حضور گروههای موسیقی و بازیگران مشهور تلویزیون به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: پارسال در این منطقه 2 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت به گل محمدی اختصاص یافته است.

وی سطح زیر کشت گل‌محمدی این منطقه را طی امسال 3 هزار و 500 هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: 500 هکتار از این سطح زیرکشت به صورت نهال و 2 هزار و 500 هکتار بارور است.

ارجمند پیش‌بینی کرد: بیش از 6 هزار و 250 تن محصول گل محمدی طی امسال از این منطقه بر‌داشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با اعلام اینکه در حال حاضر به ازای هر 10 تن گل محمدی ، 10 هزار لیتر گلاب و به ازای هر 10 تن گل محمدی یا گلاب یک لیتر اسانس تهیه می شود ، تصریح کرد: اسانس استحصال شده به کشورهای اروپایی صادر می شود.

ارجمند با بیان اینکه هم اکنون لاله زار بردسیر پس از کاشان دومین قطب تولید گل محمدی در کشور است ، افزود: اُرگانیک بودن و استفاده نکردن از کود و سموم شیمیایی از ویژگی های منحصر به فرد محصول گل محمدی در این منطقه است.

بخش لاله‌زار ، مرتفع‌ترین منطقه مسکونی ایران و یکی از مناطق خوش آب و هوای استان کرمان است که در 100 کیلومتری جنوب‌غربی شهر کرمان قرار دارد./ش/ن


برچسب ها: جشنواره ، گل محمدی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.