دهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال با حضور نایب رئیس اول، دوم و سوم فدراسیون و جمعی از مسئولان مختلف برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال با سید هادی آیت‌اللهی، مهدی تاج، فریده شجاعی، محمد علیزاده، محمد احسانی، و مهرزاد حمیدی - معاونت ترببیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین امروز صبح در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

علیزاده رئیس آکادمی فوتبال در ابتدای این برنامه اظهار کرد: ظرف 6 ما گذشته استمرار و پایداری در اجرای سیاست‌های فوتبال پایه و همینطور ساماندهی مدارس فوتبال داشته‌ایم و فدراسیون در این زمینه بسیار کمک کرد. فوتبال پایه باید هر چه بیشتر قانونمند شده و با سازماندهی هدفمند شود. ما باید از این بخش حمایت کنیم تا دستاوردهای قابل قبولی حاصل شود. از این رو مصوبات یک پارچه برای مدارس فوتبال پایه به آنها ابلاغ خواهد شد تا سیستم به صورت همگانی اجرا شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

علیزاده با بیان این که باید در مدارس فوتبال از مدرسین خوب و توانمند استفاده کرد گفت: فیفا و AFC به خاطر برگزاری فستیوال‌ فوتبال و اجرای سیاست‌های فوتبال پایه از ایران تقدیر کردند که این تقدیر نشان می دهد راه درستی را رفته ایم از این رو دومین فستیوال را هم قرار است پس از رایزنی‌های لازم و رفع موانع و مشکلات، بعد از تعطیلی مدارس در شهریور ماه برگزار کنیم.  همچنین قصد داریم برای بالا بردن تجربه بین المللی این فستیوال‌ها و همچنین مرییان و بازیکنان تیم‌های پایه، فستیوال‌ها را با حضور کشورهای مختلف برگزار کنیم.

رئیس آکادمی فوتبال از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون و وزارت آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ساز و کار قانونی امضای این تفاهم نامه در حال انجام است همینطور تفاهم نامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری فستیوال‌ها امضا شده است تا در نهایت بتوانیم تیم‌های ملی قدرتمندی را در بخش مردان و زنان داشته باشیم.

علیزاده با تاکید بر این که باید از فعالیت مدارس غیر قانونی فوتبال جلوگیری شود گفت: از ناظرین و مسئولین استان‌ها می‌خواهم در اجرای محورهای اساسی تعیین شده آکادمی به ما کمک کنند چرا که مردم از ایجاد و توسعه مدارس غیر قانونی فوتبال که به صورت قارچ گونه رشد کرده‌اند رنج می‌برند.

علیزاده در پایان گفت: امسال سال مشارکت مدارس فوتبال باشگاهها است و امیدوارم مشکلات حل شود تا نهایتا فوتبال پایه مسیر اصولی و آکادمیک را طی کرده و با حمایت همه شاهد این باشیم که بازیکنان از مسیر آکادمی وارد تیم ملی شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار