مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه 9002 تن آلبالو در باغات استان تولید می شود.

اسکندری درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،افزود: کارشناسان سطح زیرکشتی برابر با 1900 هکتار باغ آلبالو در استان برآورد نموده اند.

وی تشریح کرد: 1608 هکتار از باغات آلبالو در استان بارور بوده و 333 هکتار باقیمانده به صورت نهال در این برآورد صورت گرفته، قرار گرفته اند.

اسکندری از برنامه توسعه سطح زیرکشت آلبالو در استان خبرداد و ادامه داد: هرساله توسعه 100-50 هکتاری باغ آلبالو در برنامه های مدیریت باغبانی استان گنجانده شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با معرفی برترین شهرستان تولیدکننده آلبالو در استان یادآور شد: شبستر به عنوان برترین شهرستان در تولید این میوه با 650 هکتار باغ آلبالو سالانه عملکردی در حدود 3500 تن دارد.

وی اظهار داشت: میانه، جلفا، اَهر و عجب شیر به ترتیب در 180، 160، 150و 96 هکتار باغ از تولیدکنندگان توانای آلبالو در استان شناخته شده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: میانه، جلفا، اَهر و عجب شیر با درنظر گرفتن باغات اختصاص داد شده به آلبالو هرساله تولیدکننده به ترتیب 1000، 900، 800 و 600 تن آلبالو محسوب می شوند.

وی ضمن بیان یکی از مشکلات توسعه باغ آلبالو گفت: با توجه به محدود بودن کارخانه های صنایع تبدیلی آلبالو، افزایش این مراکز تاثیر مستقیمی در افزایش سطح زیرکشت آلبالو خواهد داشت.

اسکندری تاکید کرد: برداشت سخت آلبالو با بهره گیری از رقم آلبالوی مجاری برطرف شده است.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تولید ، سالانه ، البالو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.