مهدی جمشیدی عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورایاری منطقه2 درگفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سخن من بیشتر به دولتمردان و مدیران تصمیمگیر در حمل و نقل عمومی، به ویژه سازمان تاکسیرانی شهر تهران است و باید یادآوری نمایم که سختی کار رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی به خصوص در پایتخت، بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما این شغل را جز مشاغل سخت میدانیم که رانندگان در شبانه روز و در سرما، گرما،ترافیک، آلودگیهای زیست محیطی و صوتی به ارائه خدمات به هموطنان میپردازند و در مقابل از خدمات و مزایای قابل درکی برخوردار نیستند.
وی در مقابل کم توجهی به این مسئله اظهار داشت: اگر از هر مسئول دولتی، خصوصی،مدیران شهری، نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر سوال شود که اصلیترین و مهمترین معضل پایتخت چیست؟ به طور حتم پاسخ آن را آلودگی هوا و ترافیک میدانند اما این مشکل سالهاست گریبان گیر شهروندان تهران است و همه ساله به گفته خود مسئولین جان هزاران هموطن ما را میگیرد و با گذشت زمان هم بیشتر میشود،سوالی که پاسخ آن را هیچ مسئولی تاکنون به طور واضخ و شفاف نداده است.
مهدی جمشیدی عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورایاری منطقه2 راجع به متولی اداره و ساماندهی حمل ونقل عمومی به ویژه تاکسیها گفت: شهرداری تهران به طور حتم خدمات شایسته و ارزندهای در حوزههای شهری، زیباسازی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، فرهنگی، اجتماعی،ورزشی به هموطنان ارائه نموده است و هزینههای زیادی در این خصوص در شهر تهران شده است که هر کدام به نوبه خود مهم و قابل تحسین است، اما وقتی همه ما ره اتفاق قبول داریم که آلودگی هوا و ترافیک،اصلیترین معضل شهر تهران محسوب میشود آیا شهرداری تهران در خصوص فرهنگسازی استفاده از خودرو تاکسی و عدم استفاده از اتومبیل شخصی گامی برداشته است؟آیا ارائه خدمات شایسته به تاکسیداران و توجه به نیاز آنان تاکنون صورت گرفته است؟ و دهها سوال دیگر که بیپاسخ مانده است.
جمشیدی در ادامه بیان داشت: به طور طبیعی و عقلانی، هر زمان که نرخ سوخت افزایش یابد، نرخ کرایه تاکسی هم به همان میزان افزایش مییابد و هر شخصی با محاسبه هزینه حمل و نقل، به این نتیجه میرسد که استفاده از خودرو شخصی برایش به صرفهتر است، ولی به طور یقین اگر بداند که با این وضع ترافیک تهران، نبود جای پارک، آلودگی هوا و غیره استفاده از تاکسی برایش مرقوم به صرفهتر است، به طور حتم سعی میکند که با تاکسی خودروهای عمومی در شهر تردد نماید.
عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورایاری منطقه 2 در ادامه تاکید کرد: و اما چگونه میشود نرخ کرایه تاکسی را ثابت نگه داشت و یا نسبت به استفاده از خودرو شخصی آن را کاهش داد موضوعی است که با ارائه خدمات به رانندگان تاکسی میتوان به آن دست یافت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: راهکارهای پیشنهادی برای کاهش نرخ تاکسی شامل افزایش خدمات گازسوز نمودن تاکسیها و تسهیل در ارائه خدمات، اختصاص 5تعمیرگاه تخصصی خدمات خودرویی ویژه تاکسی در شهر تهران، پرداخت یارانه لوازم و خدمات مصرفی به خودروهای تاکسی(لاستیک، باطری، لنت ترمز، روغن موتور، شمع، صفحه کلاج، جلوبندی) کاهش نرخ بیمه نامههای شخص ثالث و بدنه برای خودروهای تاکسی، افزایش ارائه خدمات تاکسی تلفنی درتهران، ایجاد فروشگاههای زنجیرهای در شهر تهران ویژه تاکسیداران به منظور عرضه محصولات مورد نیاز روزمره آنان با تخفیف ویژه، امکان استفاده رایگان خانواده محترم رانندگان تاکسی از خدمات حمل و نقل عمومی، ارائه کارت خرید ویژه استفاده از رستورانهای منتخب تهران به رانندگان تاکسی جهت صرف یک وعده غذا در طول روز، پرداخت یارانه سوخت با طراحی مکانیزم استفاده اختصاصی تاکسیها در جایگاههای سوخت منتخب، امکان نصب تبلیغات در بدنه تاکسیها با طراحی نوین و کارشناسی به صورت ایجاد کانون تبلیغاتی متمرکز در سازمان تاکسیرانی.
انتهایپیام/