"تئا" سیاره تشکیل ماه!

محققان می‌گویند تا به حال هیچ نشانه‌ای از سیاره‌ی تئا پیدا نکرده‌اند اما پژوهشگران آلمانی ذرات میکروسکوپی از سیاره‌ی تئا را در سنگ‌های ماه پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس یک تئوری سیاره‌ای به اسم تئا 4.5 میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرد که انفجاری مهیب اتفاق افتاد و خرده سنگ‌هایی از هر دو سیاره ماه را شکل داده‌اند. 
 
محققان می‌گویند تا به حال هیچ نشانه‌ای از سیاره‌ی تئا پیدا نکرده‌اند اما پژوهشگران آلمانی ذرات میکروسکوپی از سیاره‌ی تئا را در سنگ‌های ماه پیدا کرده‌اند، این یافته‌ی محققان موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن را متعجب کرده است. 
 
کارولین اسمیت کارشناس موزه گفت: چیزی که ما دانشمندان همواره به دنبال آن بوده‌ایم ردپای شیمیایی از تئا در خرده سنگ‌های ماه بود. 
 
فضانوردان در ماموریت آپولو در دهه‌ی پنجاه میلادی بیش از 400 کیلوگرم خرده سنگ از ماه به زمین آوردند و از آن زمان تا کنون دانشمندان به دنبال یافتن ردپای تئا بودند. 
 
دانشمندان موفق شدند شواهدی از تئا را در نمونه‌های سنگ‌های ماه پیدا کنند و علت طولانی شدن آن تفاوت ناچیز بین سنگ‌های زمینی و تئا است. 
 
دانشمندان آکسفورد می‌گویند با توجه به تشکیل بخش عظیمی از ماه بوسیله‌ی تئا علت طولانی شدن این بررسی باید مورد توجه قرار گیرد، این کشف ثابت می‌کند که ماه در پی یک انفجار شکل گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تئا ، ماه ، سیاره ، آپولو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار