دو فرمانده ارشد گروه طالبان در دو عملیات جداگانه نیروهای افغان در استان های سرپل و فراه افغانستان همراه با 13 تن از افراد این گروه، کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل منابع خبری افغانستان، مولوی ˈرحمت الله حافظˈ و مولوی ظریف، اعضای و فرماندهان طالبان در درگیری با نیروهای افغان کشته شدند.
 
بر اساس گزارشها مولوی ظریف یکی از کارشناسان ساخت بمب در گروه طالبان بود که در شهرستان کوهستان استان سرپل افغانستان در درگیری با نیروهای امنیتی افغان کشته شد.
 
مولومی رحمت الله فرماندار خودخوانده طالبان در شهرستان بکواه استان فراه نیز از فرماندهان ارشد گروه طالبان در این استان به شمار می رفت که در بسیاری از ناامنی های استان فراه دست داشت.
 
نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور عملیات خود را برای تامین امنیت مناطق ناامن در افغانستان، گسترش داده اند.
 
نیروهای طالبان که چندی پیش در بیانیه ای اعلام کردند عملیات بهاره خود موسوم به ˈخیبرˈ را به منظور هدف قرار دادن نیروهای افغان و خارجی در افغانستان آغاز کرده اند، سه روز قبل به مردم افغانستان هشدار دادند که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت نکنند.
 
قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 24 خرداد ماه با حضور دو نامزد پیشتاز دور اول انتخابات این کشور برگزار شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.