معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم اکنون صنایع پایین دستی با کمبود پروپلین و مشتقات آن مواجه هستند که این امر بخاطر موضوع خصوصی‌سازی شرکت‌های پتروشیمی است.

محمدحسن پیوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با انتقاد از نحوه واگذاری واحدهای پتروشیمی به بخش خصوصی اظهار داشت: متاسفانه عامل اصلی کاهش عرضه محصولات پتروشیمی در  بورس کالا ناشی از واگذاری نادرست این صنعت به بخش خصوصی بوده است.
 
 وی تصریح کرد: هم اکنون صنایع پایین دستی با کمبود پروپلین و مشتقات آن مواجه هستند که این امر بخاطر موضوع خصوصی‌سازی شرکت‌های پتروشیمی است.  
 
پیوندی تاکید کرد: تمام برنامه صنایع پتروشیمی را برای تولید پروپلین متمرکز کردیم تا مواد اولیه را در اختیار صنایع پایین دستی قرار دهیم وقتی که از صنایع پایین دستی حرفی به میان می آید نخست باید مواد اولیه ایجاد شود تا این صنایع رشد پیدا کند. از انجا که صنایع پایین دستی سرمایه بر نیستند باید در این زمینه مواد اولیه در داخل کشور تولید تا صنایع دیگر توسعه پیدا کنند.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مشکل اصلی صنایع پایین دستی در طی سالهای اخیر این بود که قیمت نفت خام در ده سال گذشته بالا رفته و واحدهایی که با کراکرهای مایع که با نفتا و کاندسیت کار می کردند حاضر نشدند در این بخش سرمایه گذاری کنند باید سرمایه گذاری در جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحد‌ها صورت گیرد.
 
**تامین دانش فنی و فاینانس در صورت کاهش تحریم پتروشیمی ها  
 
پیوندی در رابطه با تعلیق شش ماهه تحریم پتروشیمی ها گفت: فید بک و اطلاعات لازم  را امور بین الملل وزارت خارجه به تیم مذاکره کننده منعکس کرده و در در خواستها عنوان شده که زمانی که تحریم پتروشیمی ها کاهش پیدا کرد درخواست افزایش صادرات و حذف موانع و تامین دانش فنی و فاینانس در این صنعت داشته باشیم.
 
**  IPF یازدهم اقتدار ایران را در عرصه دیپلماسی انرژی را رقم زد
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص  یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران اظهار داشت: IPF یازدهم اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی انرژی را رقم زد و برگزاری موفق این همایش نشان داد که پتروشیمی ایران دارای جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی دارد.
 
پیوندی افزود: امسال IPF یازدهم در شرایط خاصی برگزار شد و باید گفت که برگزاری این دوره از همایش همزمان با مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 نشان داد این همایش همانند این مذاکرات موفق برگزار شد و دستاوردهای خوبی را در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران به دنبال داشت.
 
وی ادامه داد: پس از رفع تحریم صنعت پتروشیمی اکنون می خواهیم در فضائی جدید به فعالیت بپردازیم و برگزاری موفق همایش امسال دستاوردی ارزشمند برای پتروشیمی ایران به شمار می رود.
 
پیوندی اظهار کرد: در این دو روز افزون بر سخنرانی های تاثیر گذار، مذاکره های خوبی میان شرکتهای ایرانی و خارجی نیز انجام شد که در آینده نیز این شرایط تداوم خواهد یافت و تعامل خود با شرکتهای بین المللی را ادامه می دهیم.
 
 
وی افزود: فرصت مناسبی برای افزایش همکاری با شرکت های بین المللی پدید آمده است و نباید این فرصت ها را از دست داد.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و بهره برداری از طرحهای توسعه ای باقی مانده از دولتهای قبل به ترتیب اولویت در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار