" لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه درباره خطر بحران لیبی برای کشورهای همجوار هشدار داده و خواستار ایجاد نوعی ثبات در این منطقه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العربیه ، وزیر امور خارجه فرانسه درباره خطر بحران لیبی برای کشورهای همجوار هشدار داده و خواستار ایجاد نوعی ثبات در این منطقه شده است.

 بحران های متعدد در منطقه شمال آفریقا و آخرین مورد آن در لیبی محور اصلی گفتگوهای" لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در سفرش به الجزایر بوده است. 

فابیوس در گفتگو با همتای الجزایری خود درباره اوضاع منطقه ساحل که مناطقی از الجزایر بخشی از آن به شمار می آید گفتگو کرد.

وزیران امور خارجه فرانسه و الجزایر خبرهای اخیر مبنی بر اقدام مشترک نیروهای الجزایری و فرانسوی و آمریکائی درباره مداخله در جنوب لیبی را تکذیب کردند. البته فابیوس خواستار ایجاد نوعی ثبات و توجه به مسائل امنیتی ناشی از اوضاع لیبی شد.

وی گفت: اوضاع لیبی برای این کشور و کشورهای همجوار آن خطرناک است. ما خواستار ایجاد نوعی ثبات در لیبی و توجه به مسائل امنیتی موثر برلیبی و کشورهای منطقه هستیم.

خبرنگار العربیه افزود: "رمطان لمعامرة" وزیر امور خارجه الجزایر نیز تاکید کرد که این کشور تلاش بسیاری می کند تا امنیت مرزهای خود را حفظ کند تا مانع از ورود تندروها به خاک خود شود. وی گفت الجزایر همه تلاش خود را کرده است تا اطمینان یابد این مناطق گسترده تحت کنترل هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار