پس از حمله تروریستی به کاروان انتخاباتی عبدالله عبدالله و دستور «کرزی» برای بررسی و تحقیق در این زمینه، نتایج ابتدایی این بررسی‎ها نشان داد که «لشکر طیبه» عامل حادثه تروریستی اخیر بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان که امروز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، نتایج ابتدایی بررسی در خصوص حمله تروریستی به جان عبدالله نشان می‎دهد که این رویداد به وسیله «لشکر طیبه» با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی خارجی سازماندهی و اجرا شده است.
 
در این اطلاعیه هدف از این حمله انتحاری اخلال در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان عنوان شده است.
 
به نقل از این منبع، دست یافتن به نتیجه دقیق‌تر در این خصوص، نیازمند بررسی بیشتر و تحقیقات همه جانبه‌تر دانسته شده است.
 
در بخشی دیگری از اطلاعیه یاد شده آمده است: شورای امنیت ملی افغانستان در تازه‎ترین نشست خود در رابطه با تقویت سیستم امنیتی و تأمین امنیت فیزیکی کاندیداهای ریاست جمهوری و معاونان آنان  به صورت مجدد و مکرر تأکید کرده و به وزارت کشور افغانستان دستور داده شده تا در این مورد تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کند.
 
در نتیجه بحث بر روی تهدیدات مهم امنیتی که به صورت مشترک توسط نیروهای امنیتی افغانستان، اعضای کمیسیون‎های انتخابات، والی‌های ولایات مختلف و متنفذان قومی صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که از 6 هزار و 263 مرکز رأی‌دهی، 906 مرکز در روز انتخابات مسدود شود.
 
البته رقم اعلام شده در مورد تعداد مراکز مسدود نهایی نبوده و بر اساس دستور وزیر کشور افغانستان هیئت‎های حقیقت‌یاب و مسئولان بررسی تهدیدات امنیتی به ولایات مختلف این کشور اعزام شده تا در ولایاتی که بیش از 6 مرکز رأی‌دهی آن‌‎ها بر اساس تصمیم جدید مسدود اعلام شده با در نظر داشت وضعیت جاری امنیتی شرایط آنها بی‌طرفانه بررسی شود.
 
در نشست یادشده به وزارت‎های دفاع ملی و کشور افغانستان وظیفه داده شد تا در بخش انتقال لوازم  انتخابات به ولایات مختلف اقدامات مقتضی را اتخاذ نموده و در این رابطه با بی‎طرفی کامل لوازم یاد شده را به تمام ولایات و مناطق تعیین شده از طرف کمیسیون انتخابات، انتقال دهند.
 
در روزهای نزدیک به روز برگزاری دور نخست انتخابات افغانستان چند رویداد تروریستی به ویژه در کابل رخ داد، اما در روز برگزاری انتخابات نیروهای امنیتی افغانستان به خوبی توانستند از عهده تأمین امنیت روند رأی‎گیری برآیند.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.