سمانه زمانی گرمسیری گفت:‌ به مناسبت آغاز سومین سال مسئولیت خانه‌های کودک در سرای محلات، خانه‌های کودک منطقه با استفاده از فرآیند بازی، رشد شناختی، عاطفی و جسمانی کودک ارتقاء می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سمانه زمانی گرمسیری گفت: خانه کودک یکی از خانه‌های 14 گانه سرای محلات است که از سال 91 زیر مجموعه اداره آموزش شهروندی شد.

وی افزود: در این راستا سرای محلات منطقه 4در‌نظر دارد به‌منظور ارتقای سلامت کودکان، خلاقیت مهارتهای کودکان با حضور کارشناسان مجرب فعالیتهای خود را در خانه اسباب بازی دو چندان کند. آموزش ضمن بازي، تقويت مهارت‌های حسی و حرکتی و تقويت خلاقيت و زيبايي شناسی از خدماتی است که در خانه اسباب بازی سرای محلات منطقه 4 به کودکان ارايه داده مي‌شود.

زمانی در ادامه افزود: در منطقه 4 خانه‌های کودک از سال 1384 با عنوان خانه اسباب بازی در کنار خانه‌های سلامت دردو محله گلشن و جوادیه ناحیه 6راه اندازی شد‌.

لازم به ذکر است؛ در ابتدا تاسیس این خانه‌ها برنامه‌ها بیشتر جنبه سلامتی و رشد در کودکان راپیگیری می‌کرد و امروزه برنامه‌های اجرایی در خانه‌های کودک بیشتر تکیه بر آموزش و بازی در جهت ایجاد ذهن پرنشاط و آماده دارد و بنا به لزوم آموزش‌های نوین و نمایش فیلم‌های آموزشی و کمک آموزشی برای کودکان بیست دستگاه تلویزیون LED 32 اینچ به همراه دستگاه پخش DVD به تمامی خانه های کودک اهدا شد.

گفتنی است؛ از سال 1390 با آغاز طرح مدیریت محله خانه اسباب به عنوان یکی از 14 خانه سرای محلات آغاز به کار نمود.هم اکنون 20 خانه کودک پذیرای کودکان سطح منطقه 4 در محلات 20 گانه می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار