پیوستن 4 واگن مسافری ساخت کارخانه واگن سازي شهرستان زرند به خطوط ريلي كشور، جلوه اي ديگر ازاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی در استان كرمان است.

مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه این شرکت یکی از تولیدکنندگان انواع واگن های مسافری، مترو و باری در کشور است، گفت: این شرکت با تکیه بر توان مهندسی و کارگری نیروهای زبده بومی و استفاده از فن آوری روز دنیا اقدامات خوبی در عرصه صنعت ریلی کشور انجام داده است.

 گلشنی با بیان اینکه در تولید قطعات داخلی واگن ها موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع نیز شده اند ، خاطر نشان کرد: واگن های تولید گروه صنعتی پلور سبز با فن آوری روز اروپا مطابقت دارد.

وی تصریح کرد: گروه صنعتی پلور سبز با تولید واگن های مسافری 300 هزار یورو صرفه جویی ارزی در اقتصاد کشور داشته است.

گلشنی با بیان اینکه کارخانه واگن سازی شهرستان زرند در 10 سال گذشته به طور متوسط تا پارسال سالیانه 7 واگن مسافری را تولید کرده است افزود: تا پایان امسال 40 واگن در این کارخانه تولید می شود و در این راستا ظرفیت تولید به بیش از 5 برابر افزایش می یابد که می توان از آن به عنوان بزرگترین تولید کننده واگن کشور یادکرد.

وی گفت:این کارخانه قرار داد ساخت 15 دستگاه واگن مترو را در دستور کار دارد که 5 واگن آن تحویل شده است و ساخت10 واگن درحال انجام است .

مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز تصریح کرد :این کارخانه از آخرین فن آوری اروپا و ماشین آلات بسیار پیشرفته و توان بالای مهندسی، در تولید محصولات متنوع و مختلف ریلی از جمله واگن های مسافری، باری و مترو بهره می برد.

گلشنی یادآور شد : طراحی وساخت واگن های قطار در کارخانه واگن‌سازی زرند انجام می‌شود و استانداردهای صنعت ریلی جهانی شامل امکانات رفاهی، رستوران، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته را داراست.

کارخانه واگن سازی شهرستان زرند یکی از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و حاصل همت فرهنگیان کشور برای توسعه و پیشرفت صنعت ریلی و اقتصاد کشور است.

شرکت گروه صنعتی پلور سبز (سهامی عام) در سال 1381 و با هدف ساخت، واردات، صادرات و تعمیرات جزئی و اساسی خودروهای سبک و سنگین ریلی و همچنین ساخت و تامین قطعات و زیرمجموعه ها با جواز ساخت 500 دستگاه واگن در سال به ثبت رسید.

این طرح در فضایی به مساحت 120 هکتار و سه فاز پیش بینی شده که در فاز اول باعث ایجاد اشتغال 500 نفر نیروی انسانی ، در فاز دوم برای هزارو 200 نفر و در فاز سوم برای 2 هزارو 400 نفر شده است./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.