وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم گفت: معاونین و مسئولان مربوطه پاسخ‌های کتبی را جهت ارایه توضیحات به مجلس ارائه داده‌اند لذا هر دولتی باید کارنامه خود را نشان بدهد نه این که دیگران را خط خطی کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "کامران دانشجو" با حضور در بیمارستان بهمن ضمن ملاقات از آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران درباره ادعای مطرح شده در مورد بورسیه 3 هزار نفری در دولت سابق اظهار داشت: دیروز دوستان به مجلس رفته و صحبت‌های لازم را انجام دادند که مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم با بیان این که کارنامه دیگران را خط خطی کردن اقدام درستی نیست، گفت: بهتر است مسئولان مستندات خود را مبنی براینکه تاکنون در این یک سال چه اقداماتی را در حوزه‌های مختلف از جمله عرصه علمی انجام داده‌اند، ارائه دهند.
 
دانشجو به اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری دولت سابق اشاره و تصریح کرد: انجام 500 هزار بورسیه قانونی، جذب اعضای هیئت علمی، رشد 13 برابری علم در دنیا، کسب رتبه اول در منطقه و رتبه 15 در دنیا از جمله خدماتی بود که از سوی دولت سابق صورت گرفت الان مسئولان بگویند بعد از یک سال رشد علمی بیشتر شده یا کمتر؟
 
وی خاطر نشان کرد: غلط گیری کارنامه دیگران کار دولت‌های ضعیف است و دولتی قوی است که کارنامه خود را با دولت قبلی مقایسه کند که البته ما چنین اقدامی را انجام دادیم که مثلا در طول 4 سال 140 هزار مقاله ثبت شد در حالی که در دولت اصلاحات 9 هزار مقاله ارایه و ثبت شد.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم ادامه داد: مسئولان دولت جدید درباره معیشت مردم، وضعیت اقتصادی بالا رفتن قیمت‌ها افزایش کاهش قیمت دلار و.... از لحاظ علمی به مردم توضیح بدهند.
 
دانشجو گفت: این که چرا قیمت مگان، پراید این‌قدر در این مدت رشد داشته و هم چنین قیمت گوشت، تخم مرغ به این شکل گران شده مردم خواهان پاسخگویی این مسائل هستند.
 
دانشجو درباره جوسازی‌های اخیر گفت: زمانی که کلمه 3 هزار به میان می‌آید افکار به سمت و سوی دیگر متبادر می‌شوند و این گونه مسائل فضا سازی است.
 
وی خاطر نشان کرد: معاونین و مسئولان مربوطه پاسخ‌های کتبی را جهت ارایه توضیحات به مجلس ارائه داده‌اند لذا هر دولتی باید کارنامه خود را نشان بدهد نه این که دیگران را خط خطی کند.
 
دانشجو افزود: مجموعه قوی زمانی که اقدامات لازم را در طول یک سال انجام داد به ارایه توضیحات درباره این قبیل اقدامات می‌پردازد نه صد روز نه 200 روز و نه 300 روز بلکه بعد از یک سال دانشجوهای ستاره‌دار را مطرح کردند باید بگویم دانشجوی ستاره‌دار یعنی چه؟ مگر در دوره اصلاحات به وجود نیامد.
 
وی خاطر نشان کرد: شش ماه گذشته هم در مورد بورسیه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم حرف‌های زیادی مطرح شد که پاسخ‌های مکتوب را ارائه دادند اما ظاهرا دوباره هر شش ماه یک بار این مسئله را مطرح می‌کنند تا بتوانند برای این که شاید بخواهد ضعف و عدم کارایی خود را پوشش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، علوم ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار