همایون هاشمی از راه اندازی مراکز توانمندی سازی در شش ماهه دوم سال جاری در 31 استان در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمیف رئیس سازمان بهزیستی کشور در اتحادیه مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبود یافتگاه اعتیاد گفت: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی گام‌های موثری را در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد برداشته و به این نتیجه رسیدیم که این سازمان اختلالاتی در حوزه درمان و پیشگیری دارد که چرا که فرد بعد از بهبودی رها می‌شد وشرایط برگشت اعتیاد برای او فراهم می‌شد.

وی با اشاره به هدف سازمان بهزیستی برای حمایت بهبودیافتگان اعتیاد اظهار داشت: برنامه‌های مدونی برای حمایت از این افراد پیش بینی شده است.

هاشمی به مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان اشاره نمود و افزود: این مراکز مبتنی بر خانواده بوده که این افراد خانواده می‌توانند بین 90تا 180 روز در آن اقامت داشته و از خدمات سازمان بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: وضعیت این مراکز 15 تا20 نفر می‌باشد و هزینه نگهداری از این افراد توسط خیرین و بهزیستی تامین می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران 500 معتاد بی‌خانمان وجود دارند که از اولویت‌های سازمان بهزیستی برای ورود به این مراکز هستند.

وی درخصوص اعتبارات سازمان بهزیستی درحوزه درمان و پیشگیری اظهار داشت: 45 میلیارد تومان اعتبار برای  بحث اعتیاد در نظر گرفته شده که از آن میان 25 میلیارد تومان صرف هزینه درمان می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: مراکز توانمند سازی بهبودیافتگان 10 استان از جمله استان لرستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و البرز راه‌اندازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم  مراکز توانمند سازی را در شش ماهه دوم سال در 31 استان راه اندازی نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار