"شائول موفاز" رهبر حزب کادیما در کنفرانس سالیانه هرتزلیا اذعان کرد اسرائیل نمی تواند به تنهایی از پس مساله ایران برآید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در صفحه توییتر کنفرانس هرتزلیا آمده است: وزیر جنگ سابق اسرائیل تاکید کرد ، ترمیم روابط بین المللی اسرائیل به ویژه با آمریکا عاملی کلیدی در امنیت ملی ماست.

شائول موفاز وزیر جنگ اسبق رژیم اشغالگر قدس در کنفرانس هرتزیلیا اذعان کرد اسرائیل نمی تواند به تنهایی از پس مساله ایران برآید.

در حالی که بسیاری از اسرائیلی ها از سران دولت خود می خواهند با تهدید ایران روبرو شود، موفاز گفت اسرائیل «نمی تواند بر دکترین ما همواره تنها هستیم تکیه کند». 

وی گفت «باید کاری را که به سودمان است انجام دهیم و با غرب و آمریکا رابطه خوبی برقرار کنیم.»

وی که آخرین سخنران در چهاردهمین نشست سالیانه هرتزیلیا بود گفت آمریکا بیش از یک سال است که پشت درهای بسته بر سر مساله اتمی، با ایران وارد گفتگو شده است ولی اسرائیل که «یکی از مهم ترین مسائلش، همین تهدید موجودیتی» است، از این گفتگوها بی خبر است.

موفاز گفت به علت دیدگاه اسرائیل برای «همین فردا به ایران حمله کنید» تنها ماند، «فرصت حضور در این درهای بسته» و ایفای نقش به عنوان بخشی از راه حل را از دست دادیم.

وی افزود «ما باید برنامه سیاسی مشترکی با آمریکا داشته باشیم».

موفاز در خصوص دکترین امنیت ملی اسرائیل این باور را دارد که می بایست در هر دهه، آن را به روز کرد

موفاز همچنین گفت دستگاه دفاعی اسرائیل می بایست روی توانمندی های بازدارندگی کار کند. وی گفت «خالد مشعل کی می توانست رویای دست یابی به غزه را داشته باشد؟ اگر بازدارندگی ما خوب بود، وی چگونه می توانست با آن همه سر و صدا وارد غزه شود؟»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار