رسانه آمریکایی سرویس اطلاعاتی روسیه را عامل ادامه افشاگری های "ادوارد اسنودن" علیه واشنگتن می داند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای روسیه ؛ حقیقت این است که اسنودن هنوز در زندان آمریکا نیست و در امنیت کامل در روسیه زندگی می کند . اسنودن هنوز هم مشغله ذهنی مهمی برای مقامات و رسانه های آمریکایی به شمار می رود . 

بوریس کاپریچکو ،‌افسر سابق سرویس اطلاعاتی شوروی سابق در گفتگو با بیزینس اینسایدر ، روزنامه تکنولوژی و تجارت آمریکا مدعی شد  : سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه "ادوارد اسنودن"‌ کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا را متقاعد کرد که در اواخر ژوئن سال 2013 به سوی مسکو پرواز کند . 

در ادامه این مقاله آمده است : علیرغم این واقعیت که به وضوح نشان میدهد اسنودن هیچ تمایلی به پروازی حتی خیلی کوتاه به روسیه نداشته و خواستار پناهندگی سیاسی در آمریکایی لاتین بوده ، این روزنامه آمریکایی تلاش می کند که ردپای سرویس اطلاعاتی شوروی سابق را پس از 20 سال از اضمحلال آن در این ماجرا بیابد . جالب است که ایالات متحده به جای توضیح درباره اقدامات غیرقانونی سازمان امنیت ملی این کشور در سراسر دنیا تلاش می کند مسکو را متهم کرده و شکست های خود را به گردن آن بیندازد . 

آمریکا به کمک مصونیت نامشروع خود در ارتکاب هرگونه جرم حتی از کوچکترین فرصت ها برای دستگیری اسنودن بی توجه رد نشد . کاخ سفید حتی هواپیمای خصوصی رییس جمهور بولیوی را بالاجبار به زمین نشاند با این توهم که ممکن است اسنودن نیز در آن پرواز حضور داشته و در حال انتقال به آمریکای لاتین است . 

این دولت آمریکا بود که با ارسال نامه های تهدیدآمیز به رهبران کشورهای آمریکای مرکزی به آنان درباره اعطای هرگونه پناهندگی سیاسی به اسنودن هشدار داد و باعث شد که کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاگر اقدامات غیرقانونی این سازمان در سراسر دنیا در فرودگاه بین المللی مسکو باقی بماند . 

صدای روسیه در پیگاه اینترنتی خود این گونه افزود : متاسفانه به نظر می رسد که رسانه های آمریکایی جزئیات ادامه استقرار اسنودن در فرودگاه روسیه را فراموش کرده اند و تصور می کنند که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی روس وی را تخلیه اطلاعاتی کرده اند . 

رسانه های آمریکایی همچنین مدعی هستند که "جولیان آْسانژ" نیز به اسنودن توصیه کرده است که هیچ جای دنیا نمی تواند با امنیت فیزیکی و آزادی کامل زندگی کند جز در روسیه . 

اسنودن از آگوست 2013 که بطور رسمی پناهندگی سیاسی را در روسیه دریافت نمود تحت محافظت از سوی سازمان اطلاعات داخلی روسیه می باشد . اسنودن اکنون تحت مراقبت های شدید امنیتی در منطقه ای در مسکو زندگی می کند که کوچکترین اتفاق یا رویداد غیرپیش بینی شده ای در روند زندگی او توسط ماموران روسیه رصد می گردد . 

ولادیمیر پوتین مکررا و در موقعیت های مختلف عنوان کرده است که اسنودن هرگز اطلاعاتی را با دولت روسیه در میان نگذاشته است . بعلاوه یکی از شرایط وضع شده توسط کرملین برای اعطای پناهندگی به اسنودن این بوده که وی باید هیچ گونه فعالیتی که به ایالات متحده آسیب می زند ،‌ انجام دهد . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌آمریکا بدون توجه به این اقدامات مسالمت آمیز و سخاوتمندانه توسط کرملین به متهم نمودن روسیه به هر اشتباهی که خود مرتکب شده ،‌افتخار می کند . حتی به اذعان کاپریچکو ،‌افسر سابق سرویس اطلاعاتی شوروی سابق "ضوتین "‌هرگز تمایلی به شگفت زده شدن توسط افشاگری های اسنودن نداشته است . 

وی (پوتین) در یک برنامه پرسش و پاسخ با اسنودن در پاسخ به سوال کارمند سازمان امنیت ملی آمریکا که از وی پرسید : آیا روسیه نیز در برنامه جاسوسی های گسترده واشنگتن در سطح بین الملل مشارکت دارد عنوان کرد : شنود مکالمات در حجم انبوه آنگونه که ایالات متحده _ بر اساس اسناد افشا شده توسط اسنودن _ انجام می دهد برای سرویس های محرمانه و اطلاعاتی روسیه غیرقابل اجراست چرا که این سرویس ها تحت کنترل شدید دولت قرار دارند . 






انتهای پیام /
برچسب ها: اتهام ، رسانه ، آمریکا ، افشا ، مسکو ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار