خبرنگار ذره‌بین شب گذشته پنج سوژه ذره بینی از جمله جریمه‌های به صرفه فروش مواد مخدر و دریافت کارت زرد 2 وزارتخانه از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را به 20:30 آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار باشگاه خبرنگاران ذره بین دیشب را با یک سوال شروع کرد سوالی درخصوص جریمه خرده فروشان مواد مخدر، که چرا این خرده فروشان پس از دستگیری آزاد می‌شوند.

جزینی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با مطرح کردن این مسئله که اگر کسی با 50 گرم مواد دستگیر شود، فقط 400 هزار تومان جریمه می‌شود، پای خبرنگار ما را به بازار فروش مواد مخدر توسط خرده فروشان کشاند و دراین بازار بود که متوجه شدیم با 10 هزار تومان می‌توان یک گرم مواد تهیه کرد؛ پس اگر یک گرم را معادل 10 هزار تومان محاسبه کنیم، هزینه مصرف 50 گرم مواد 500 هزار تومان می‌شود این در حالی است که جریمه نگهداری این مقدار مواد 400 هزار تومان است.

اما جزینی در ادامه اظهار امیدواری کرد وگفت: با پی گیری از طریق مجمع تشخیص مصلحت سعی می‌کنیم دربحث قانون تجدید نظر داشته باشیم.

در سوژه بعدی خبرنگار ذره بین پای طوفانی را به 20:30 آورد که سازمان هواشناسی را جا گذاشت و بسیاری را غافل‌گیر کرد و همچنین خسارت‌های زیادی را به جای گذاشت اما حالا که فروکش کرده این بار نحوه پرداخت خسارات مردم، طوفانی دیگر در بین دستگاه‌ها به پا کرده است.

یکی از خسارت دیدگان این طوفان که خودرویش در اثر سقوط درخت خسارت دیده بود اظهار داشت:از طرف شهرداری گزارشی در این خصوص تهیه شده اما به نتیجه‌ای نرسیده است. نکته جالب این بود که هیچ مسئولی پیدا نشد تا در مقابل دوربین 20:30 به مردم اعلام کند که چه‌طور باید خسارت خود را دریافت کنند.
خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سوژه بعدی خود انگشت بر روی پرونده ی بدهکار نفتی گذاشت و از نشان دادن کارت زرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به دو وزارت خانه سخن گفت: که چرا این دو وزارت خانه عجله‌ای برای پیگیری این موضوع ندارند.

یوسفیان مولا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دراعتراض به این موضوع گفت: جای تاسف دارد که بگویم دادستانی تهران و قوه قضائیه بار دستگاه‌های دیگررا به دوش می‌ کشد.

دادستانی تهران برای اینکه ابعاد پرونده را از نظر ارزی بررسی کند ومتوجه شود که چقدر پول خارج شده هیئت هایی را دادستانی تهران یا سازمان بازرسی کل کشور فرستاده است.

وی در ادامه افزود: مسئله این جاست که چرا با وجود سفارت‌خانه در این کشورها دادستانی تهران باید این هیئت ها را بفرستد؟ بهتر بود وزارت امور خارجه به میدان می آمد تا این پول ها در خارج از کشور جا به جا نشده است و مدارک این پرونده از بین نرفته است. از اینرو ستاد مجبور به تصویب مصوبه‌ای شده که وزارت خارجه باید به دنبال وضعیت مالی بابک زنجانی برود.

اما مسئله مهم این است که در یکی از  وزارت‌خانه ‌هایی که جولانگاه بابک زنجانی بوده است به وزیر محترم درخصوص همکاری مکاتبه می‌شود اما مقام عالی قضایی اعلام می‌کند که وزیر با ما همکاری نمی‌کند.

درسوژه چهارم ذره بین اختراعی مورد بررسی قرار گرفت. این اختراع چیزی نبود جز سامانه ای که در صورت نسب در ساختمان‌ها توانایی کاهش بیش از 50 درصد مصرف انرژی را دارد کاهش انرژی که به تایید سازمان بهره‌وری انرژی رسیده ونتایج این پروژه در ده ساختمان بزرگ ملی کشور 50.4 درصد کاهش مصرف انرژی را ایجاد می‌کند طرحی که اگر فقط در ساختمان‌های دولتی استفاده شود، قادر هستیم نیاز یک نیروگاه به ظرفیت 560 مگابایت را از گردونه تولید خارج کنیم اما موضوع مورد توجه در این سوژه عدم حمایت کافی از این اختراع بزرگ است.

خواجه نژاد سوژه آخر خود را یک سوژه مناسبتی انتخاب کرد. سوژه‌ای که مربوط به جوانان در هفته جوان می‌شد.

گلزاری معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های هفته جوان گفت وبیان داشت: در این هفته قرار است نشان دهیم که جوانان را می‌بینیم و ظرفیت‌های هر دستگاه را در حوزه حمایت از جوانان اعلام کنیم.

 ولی جالب این است که در هفته جوان از 26 سازمان مسئول در امور جوانان فقط 19 سازمان برنامه‌های هفته جوان خود را ارائه کرده اند.

سوال بعدی خبرنگار 20:30 چرایی عدم تشکیل شورای عالی جوانان بود که قرار است دغدغه جوانان را پیگیری کند که گودرزی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به آن گفت: دولت حدود 8 ماه است که تشکیل شده وبنده حدود 5 ماه است که درخدمت هستم. یک  بار این شورا قبل از سال 92 تلاش شد ولی متاسفانه به علت کمی کارها ووضع لایحه بودجه با سال 93 موکول شد وامیدواریم به زودی بتوانیم این شورا را تشکیل بدهیم.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
اعتیادبلای جان ومال وناموس وابروی هرفرد وملت است اگرمجازات اعدام برای مصرف کننده وفروشنده درنظر گرفته شود به نظرشما باز هم معتاد وفروشنه هست؟ولی منافع بعضی هارو چه کنیم؟
آخرین اخبار