معاون برنامه ریزی و توسعه اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل طرح احداث ساختمان موزه در یاسوج اختصاص یافت.

 ابوالحسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این اعتبار از محل اعتبارات بودجه استانی سال 93 برای تکمیل این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: موزه نگهداری آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد به 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد که در حال پیگیری برای اختصاص بودجه ملی از طریق سازمان میراث فرهنگی برای این طرح هستیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح احداث موزه اشیای تاریخی این استان در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 85 مصوب شده است و عملیات اجرایی آن از سال 88 شروع شده است.
نوروزی تصریح کرد: تاکنون 27 میلیارد ریال اعتبار برای طرح ساخت موزه نگهداری اشیای تاریخی این استان هزینه شده است که 20 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی بوده است.
وی اظهار کرد: تنها سه درصد از اشیاء تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی 300 قطعه آن در موزه نگهداری می شود.
نوروزی با اشاره به این نکته که هشت هزار و 200 قطعه شی تاریخی کشف شده این استان به دلیل کمبود فضای فیزیکی مناسب در شرایط بدی در مخزن موزه نگهداری می شود بر شتاب بخشی در تکمیل این طرح تاکید کرد.
طرح احداث ساختمان موزه آثار باستانی کهگیلویه و بویراحمد 65 در صد پیشرفت فیزیکی دارد./س
برچسب ها: تکمیل ، موزه ، اشیا ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.