سفیر پاکستان در ایران گفت: هر دو دولت ایران و پاکستان اهداف مهمی دارند که حسن روابط همسایگی و توسعه ارتباطات اقتصادی در راس آنها قرار دارد و تلاش برای تحقق این اهداف از مهمترین برنامه های طرفین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، نورمحمد جادمانی با اشاره به اینکه از حدود شش ماه پیش فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است، افزود: در این مدت اقدامات بسیار خوبی در تقویت روابط دو کشور انجام شده که سفر وزرا بویژه سفر نخست وزیر پاکستان به ایران از نتایج آن است.

وی ادامه داد: در سفر نخست وزیر پاکستان به ایران یک توافق نامه جدیدی امضا شد که در واقع مکانیسمی در سطح عالی محسوب می شود.

جادمانی گفت: علاوه بر اینکه تفاهم نامه های ملی و محلی قبلی به قوت خود باقی است، بر اساس تفاهم نامه جدید چنانچه مشکلی در سطح محلی بوجود آمد و برای حل آن نیاز به مداخله مقامات ملی باشد حتی در سطح سران دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اظهار تاسف از کاهش مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان گفت: مبادلات اقتصادی دو کشور قبلا یک میلیارد و 300 میلیون دلار در سال بوده که به 300 میلیون دلار کاهش یافته است و این باعث نگرانی است که باید روی آن کار شود تا به سطح قبلی و حتی بیشتر برسد.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی در منطقه تفتان این کشور هم مرز با شهر میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان که به کشته و زخمی شدن تعدادی از زائران شیعه این کشور در مسیر بازگشت از مشهد و قم منجر شد، آن را محکوم کرد.

وی از آخرین آمار کشته ها و مجروحان این حادثه تروریستی اظهار بی اطلاعی کرد و خاطر نشان کرد: امروز به دلیل سفر به سیستان و بلوچستان اطلاع دقیقی از شمار کشته های حادثه ندارم./س

 


برچسب ها: تلاش ، ایران ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.