ایران در آزمون تیمز نومرسی با هدف بررسی سواد پایه ریاضیات دانش‌آموزان کلاس چهارم و پرلز لیترسی با هدف تبیین مشکلات یادگیری سواد خواندن دانش‌آموزان ابتدایی شرکت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش مرکز ملی مطالعات بین المللی تیمز و پرلز، جمهوری اسلامی ایران همزمان با اجرای مرحله اصلی تیمز 2015 که روند بین المللی علوم و ریاضیات پایه چهارم و هشتم را می‌سنجد در تیمز نومرسی (‌سواد پایه ریاضیات چهارم‌) و پرلز لیترسی (‌سواد پایه خواندن پایه چهارم‌) نیز شرکت می‌کند.

گفتنی است که مطالعه بین ‌المللی پیشرفت سواد خواندن هر پنج سال یک بار اجرا می‌شود که کشور ایران از سال 2001 تاکنون در این مطالعه شرکت کرده است و پرلز لیترسی برای نخستین بار در جهان برگزار می‌شود که مواد آزمون آن از پرلز اصلی ساده‌تر و کوتاه‌تر است و بیشتر جنبه تشخیصی داشته و برای تبیین مشکلات یادگیری سواد خواندن دانش آموزان ابتدایی به کار می‌رود.

مطالعه بین‌المللی روند علوم و ریاضیات نیز هر چهار سال یک بار در کشورهای عضو به اجرا در می‌آید که ایران از سال 1995 تاکنون در این مطالعه شرکت کرده است.

این مطالعات زیر نظر انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت آموزشی با بیش از نیم قرن تجربه و انجام دهها مطالعه تطبیقی در حوزه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می‌باشد که حدود 70 کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در آن عضویت دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سواد ، ریاضیات ، تیمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار