معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فارس را به عنوان نخستین استان اجرا کننده شبکه جامع و همگانی سلامت در کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر علی اکبر سیاری در سفر به شیراز و حضور در جمع روسای شبکه های بهداشتی و درمانی استان فارس، افزود: در حال حاضر در حوزه بهداشتی چهار ماموریت در نظر گرفته شده که شامل افزایش امید به زندگی با پیشگیری از مرگ نابهنگام، ارتقای سطح سلامت مردم، اصلاح شیوه زندگی و بالابردن نرخ باروری کلی می شود .

وی اظهار داشت: تحول نظام سلامت برای ارایه خدمات بهتر ضروری بود که خوشبختانه در حوزه درمان اجرایی شده و به دنبال اجرا نمودن این تحول در حوزه بهداشت با راه اندازی شبکه جامع و همگانی سلامت هستیم.

وی بیان کرد: در تحول نظام سلامت به دنبال تحقق پنج هدف هستیم که بر مبنای آنها سلامت مردم را ارتقا دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ارتقای سلامت مردم، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم و کارکنانی که خدمت ارایه می کنند، همچنین با توجه به بالا بودن هزینه های سلامت در دنیا، عدالت و کنترل قیمت از اهدای تحول نظام سلامت است.

وی با قدردانی از رییس و سایر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه راه اندازی پزشک خانواده شهری در استان فارس، افزود: با توجه به اینکه نظام ارجاع در فارس در حال اجرا می باشد ،این استان آمادگی بیشتری دارد و زمینه در آن فراهم است تا شبکه جامع و همگانی سلامت را راه اندازی نماید.

دکتر سیاری با تاکید بر لزوم اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: اجرای این طرح در استان فارس قابل تقدیر است و مشکلات آن نیز به تدریج رفع می شود ، همانگونه که مشکلات امروز نسبت به آغاز کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: شبکه جامع همگانی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان و ارایه خدمات سطح یک ، دو و سه اجرا می شود و استان فارس در اجرای این شبکه و فراهم کردن زمینه دسترسی به خدمات برای همگان، می تواند پیش قدم شود .

براساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: طرح شبکه جامع و همگانی سلامت در راستای طرح تحول سلامت برای ارایه خدمات بهتر به مردم و ارتقای سلامت است .

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: فارس با دارا بودن حدود 30 شهرستان، استانی با بیشترین شهرستان در کشور می باشد که با توجه به اجرای پزشک خانواده در آن ، آمادگی اجرای شبکه جامع و همگانی سلامت را دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار