رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 60 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان اردبیل به دلیل رکود اقتصادی حاکم به حال تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع در اردبیل اظهار داشت: آنچه که در احیای صنایع به ویژه صنایع زیربنایی و موثر در استان اردبیل تاثیرگذار است ترزیق منابع تسهیلاتی سرمایه در گردش است که می‌تواند بیش از هر زمان دیگر در حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای در این حوزه موثر باشد.

وی با بیان اینکه باید از تحریم‌های ناعادلانه کنونی به ‌مثابه فرصتی استفاده کنیم و به سمت خصوصی‌سازی و تولید حرکتی تاثیرگذار داشته باشیم، تصریح کرد: ایجاد نظام مدون در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد چرا که رکود واحدهای تولیدی و صنعتی جز وارد آوردن خسارت نمی‌تواند در حرکت موثر و مفید کارآمدی خاص داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین یادآور شد: ما در ماه‌های گذشته با تهیه و تدوین برنامه‌های مدون حمایت از صنعت، معدن و صادرات در هر سه حوزه سعی کردیم تا با برنامه و به شکل دقیق عمل کنیم که اگر این برنامه‌ها در حمایت از بخش صنعت، تولید و معادن و تجارت عملیاتی شود بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات برطرف خواهد شد.

عاملی ضرورت ارائه مشاوره‌های مستمر برای فعالان این بخش را ضروری اعلام کرد و افزود: در این راستا قرار است به زودی کلینیک ارائه خدمات مشاوره‌ای برای فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین مجموعه‌های آماده سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شود.

وی فعال شدن انجمن‌های صنایع و خدمات فنی و مهندسی را گره‌گشا در این حوزه بیان کرد و ادامه داد: ما اگر در بخش صنعت و معدن و تجارت نتوانیم با برنامه و نسخه شفابخش موثر و کارآمد عمل کنیم نمی‌توانیم بخش صنعت را از مشکلات و نارسایی‌هایی که به آن گرفتار شده نجات دهیم.

عاملی در ادامه بازسازی 50 واحد صنعتی جدید، رفع موانع واحدهای تولیدی نیمه‌‌فعال و نیمه راکد با ترزیق سرمایه در گردش و طرح‌های مختلف حمایتی در این زمینه را بسیار ضروری و حیاتی برشمرد.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.