نیروی هوایی ارتش افغانستان در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حالت، آماده باش کامل در آمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  ژنرال ˈمحمد دورانˈ فرمانده نیروی هوایی ارتش افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت: نیروی هوایی افغانستان برای تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با تمام امکانات خود به حالت آماده باش کامل در آمده است تا هرگونه تحرک مخالفان مسلح را سرکوب کند.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش افغانستان با تشریح توانایی این نیرو در رزم و جابجایی نیرو، گفت در سراسر افغانستان آماده مقابله با هرگونه ناامنی و تحرک دشمن هستیم.
 
ژنرال ˈعبدالوهاب وردکˈ از فرماندهان ارشد نیروی هوایی ارتش افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: نیروی هوایی ارتش افغانستان در استان های قندهار، بلخ، هرات و کابل در حالت آماده باش کامل قرار دارند و در صورت ضرورت عمل خواهند کرد.
 
وردک افزود: تمام لوازم مورد نیاز برگزاری انتخابات توسط نیروی هوایی به مناطق مختلف انتقال داده شده است و تنها بخش شرقی افغانستان باقی مانده است که روز چهارشنبه تکمیل خواهد شد.
 
ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی، نیروی هوایی افغانستان به خوبی وظایف محوله را انجام داد و نقش موثری در دور دوم انتخابات افغانستان نیز خواهد داشت.
 
عظیمی گفت ˈآیسافˈ نیز به عنوان نیروی پشتیبانی کننده آماده کمک به نیروهای افغانستان است.
 
وزارت دفاع افغانستان نیزروز گذشته اعلام کرد که تمام نیروهای ارتش و نیروهای ویژه این کشور در سراسر افغانستان در حالت آماده باش کامل بسر می برند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
 
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با مشارکت عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی روز شنبه 24 خردادماه در سراسر این کشور برگزار شود.
 
عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 16 فروردین برگزار شد، موفق نشدند حد نصاب لازم را برای پیروزی در این دور از انتخابات، کسب کنند.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.