مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: در مراکز خونگیری استان با کمبود پزشک مواجه‎ایم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، امیرحسین تروند در جمع خبرنگاران استان با تبریک اعیاد شعبانیه، بیان کرد: اهدا کنندگان خون سرمایه‎های ملی مملکت هستند.

وی با بیان اینکه سالانه 500 هزار نفر در کل کشور برای اهدای خون مراجعه می‎کنند، اظهار کرد: طی 11 سال اخیر میزان اهدای خون در کشور روندی افزایشی داشته است.

دکتر تروند با بیان اینکه بین سنین 21 تا 35 سال بیشترین اهدا را در کشور و استان داریم، اضافه کرد: این نشان می‎دهد در بحث انتقال خون روی مابقی نسل‎ها کار نشده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه متأسفانه در لرستان با کمبود پزشک جهت خونگیری مواجه‎ایم، افزود: در لرستان شش پزشک جهت خونگیری با انتقال خون همکاری دارند که در خرم‎آباد دو پزشک، الیگودرز یک پزشک و بروجرد سه پزشک وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال 92، به ازای هر پزشک 6529 نفر ویزیت شدند، در حالی که این رقم در کشور به ازای هر پزشک 6786 نفر است.

تروند با بیان اینکه وقتی در ساختمان مرکزی انتقال خون با کمبود پزشک مواجه‎ایم، چگونه انتظار می‎رود که پایگاه‎های سیار در شهرستان‎های فاقد انتقال خون را پوشش دهیم، تصریح کرد: در این راستا نامه‎ای به استاندار لرستان ارسال شد که تأمین اجتماعی و علوم پزشکی استان عمده مصرف کنندگان خون هستند و هیچ گونه هزینه‎ای بابت خون‎های ارسال شده به آنها دریافت نمی‎کنیم و نیاز است این دو دستگاه به انتقال خون، پزشک معرفی کنند.



انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، خونگیری ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.