ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی بیشتر جوانان با ائمه معصومان (ع) و سیره زندگی آن بزرگواران از اهداف برگزاری جشن‌های شعبانیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به برگزاری جشن نیمه شعبان در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان گفت :اداره اوقاف خدابنده سالانه در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف خدابنده، برگزاری مراسم جشن در ماه شعبان است افزود: این جشن‌ها با حضور جمعی از مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز از اول ماه شعبان اجرای جشن‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شده است، تصریح کرد: در نیمه شعبان نیز جشن میلاد امام زمان (عج) در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه جشن مذکور در بقاع، امامزادگان و مساجد شاخص شهرستان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این جشن به صورت عمومی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه در قالب این جشن برنامه‌های مختلفی در شهرستان اجرایی خواهد شد، اظهارکرد: اجرای برنامه مولودی خوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی بقاع متبرکه و مساجد و همچنین سخنرانی در برخی از مساجد و بقاع از جمله برنامه‌های اجرایی به این مناسبت است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری جشن‌های شعبانیه در بقاع متبرکه و مساجد تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی بیشتر جوانان با ائمه معصومان (ع) و سیره زندگی آن بزرگواران از اهداف برگزاری جشن‌های شعبانیه است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برگزاری این جشن‌ها در بقاع و مساجد که مکان‌های مذهبی هستند، تاثیر بسزایی در تعمیق باورهای دینی نوجوانان خواهد داشت، خاطر نشان کرد : خوشبختانه استقبال جوانان و نوجوانان از اجرای چنین برنامه‌هایی مطلوب بوده و همواره شاهد افزایش حضور جوانان در این برنامه‌ها هستیم./ش/ن

 
برچسب ها: ترویج ، مهدویت ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.